Mitä teen uhittelusta?

Mtä teen?Minun mummolleni on tullut salaperäisiä viestejä ja mummo ei tunne sitä henkilöä.Henkilö ei suostu kertomaan nimeänsäkkään.Hän tietää mummoni miehenkin nimen:mistä?Mitä tällaiselle asialle osaa tehdä kun poliisitkin sanovat etteivät voi auttaa. 8(

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2010 - 20:32

Maailmaan mahtuu kaikenlaisia hiihtäjiä.
Ei niistä arkajaloista kannata välittää, jos ei nimeään uskalla kertoa.
Puhelinnumeroa ei minusta kannata alkaa vaihtamaan. Siinä olisi kova työ ilmoitella se kaikille.
Luuri korvaan vain ja jos soittelu jatkuu ja jatkuu, niin silloin tällöin ilmoitus poliisille jatkuvasta häirinnästä. Kyllä sen on lopulta puututtava asiaan, jos häirintä ei lopu. Sitten se loppuu, kun poliisi koputtaa ovelle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2010 - 18:45

Onkohan noita viestejä tullut puhelimeen? Jos on tullut niin vaihtakaa mummun puhelinmumero ja jakakaa se vain luotettaville ihmisille. Muutoin olkaa välittämättä mokomasta uhittelijasta, sillä tuskin hän kauaan jaksaa uhitella ilman reakointianne. Jos se pahenee ottakaa uudestaan yhteyttä polisiin. Uskon, että silloin ne ryhtyvät tekemään asialle jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 18:57

Tekstiviestejä ei tällä hetkellä pidetä kotirauhan häiritsemisenä, mutta siihenkin on tulossa muutos.
Kun rikoksen tunnusmerkit täyttyvät, on poliisilla normaalit rikostutkinnan keinot käytettävissään. Jo tieto siitä, että asia on poliisin hoidossa, saattaa lopettaa häirinnän. Häirinnästä siis voi ja pitääkin kertoa poliisille, varsinkin, jos tuntee itsensä uhatuksi.

kotisivut.turunsanomat.fi/ra...;ts=577980

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 20:05

Puhelinnumeron vaihto. Ilmoitus poliisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.01.2010 - 21:30

Eikös siinä viestissä näy lähettäjän nroa. Sen perusteella vain kyselemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 22:53

jos häirikkö ei jätä rauhaan , niin ikävä kyllä vain se kännyn numeron vaihto vois olla paras ratkasu .. ikävää tuollainen kiusiminen on kyl :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 07:16

Tekstiviestit kannattaa säilyttää, voi ainakin ne poliisille näyttää, puheluihin ei kannata vastata ollenkaan. Mikäli ei auta vaihtakaa uusi numero salaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 08:53

Kotirauhan häirintää voivat olla myös tekstiviestit. Laki tuli jo voimaan. Kannattaa siis säästää ne ja ottaa poliisiin yhteyttä jos häirintä ei lopu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 11:03

Mitä kautta viestejä tulee? Jos puhelimitse, numeron voi muuttaa ja laittaa salaiseksi. Jos on tekstiviestejä, ne kannattaa säilyttää ja vaikka nro ei näykään, poliisi saa sen selville. Prepaid-liittymä on hankala tunnistetietojen suhteen, niitä käyttävät mm. pedofillit.