Tekisitkö aivoleikkauksen extempore, jos olisitte samassa tilanteessa?

www.iltasanomat.fi/uutiset/u...id=1878215

Lisätty: 19.01.2010 - 20:21

Tulipa tehtyä tyhmä kysymys, kun en lukenut kuvatekstiä.
Luin vain, että mies on lääketieteeseen erikoistunut toimittaja, ei siis opiskellut lääketiedettä. Oli kumminkin.
Mitenköhän tämän paikkaisi? Antaisitko valelääkärin tehdä sinulle leikkauksen, jos muita vaihtoehtoja ei olisi?
Tätä töppäystä ei pelasta mikään. Menee vain pahemmaksi... =)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.01.2010 - 14:20

Tottakai tekisin jos olisin neurokirurgi, kuten tämä tekijä on.

Kysyjän kommentti

Olit nopein ja huomasit lukea myös kuvatekstin, toisin kuin minä.
Luulin, että hän oli vain toimittaja, joka on kiinnostunut kirjoittamaan lääketieteestä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2010 - 14:40

ei näillä leseillä,
mutta jos olisin neurokirurgi, tottahan toki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.01.2010 - 16:22

Tällä koulutuksella en taatusti menisi kenenkään kalloa tonkimaan vaikka olisi millainen hätä tahansa. Eri asia silloin jos olisin vaikka yleislääkäri joka kuitenkin jotain asiasta tietää, mutta silloinkin vielä harkitsisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 17:08

Ei riitä koulutus, mutta jos olisin neurokirurgi niin kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 18:21

Valitettavasti potilas menehtyisi tekisin tai en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 11:12

En sotkeudu kirurgin töihin, en onnistuisi niissä. Leikkauksissa toimii aina tiimi, mitä nyt terveyskeskuksissa joissain pienemmissä toimenpiteuissä on vain lääkäri ja hoitaja.
Neurokirurgia on varsinaista "hienosäätöä", ammattilainen on pakko olla ja ala on vaikea.