Oletko saanut ihailla revontulia,ilman lapissa käyntiä?

Niitä voi nyt nähdä,jos pilvisyys ei haittaa.Tänätalvena en ole älynnyt katsoa ,oisko jo näkynyt,mutta toistalvena katselin niitä meidän parvekkeelta.Kyllä olivatkin upeita.

Avainsanat: revontulet aurinkotuuli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.01.2010 - 09:59

upeimmat revontulet olen nähnyt kairassa, välillä Enontekiö - Inari. olipas mahtavat, keskellä yötä, piti auto pysäyttää, ja mikä ääni niistä lähtikään, oli aivan aavemainen tunnelma. eikä kameraa mailla eikä halmeilla.
on revontulia näkynyt etelä-pohjanmaallakin, takavuosina.

Kysyjän kommentti

Siellä kairalla ne revontulet olivat varmasti upeat.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.01.2010 - 09:43

Tänä talvena en ole vielä revontulia nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 09:45

silloin tällöin niitä täällä etelässäkin näkee, ei välttämättä joka vuosi ja toisekseen isoissa kaupungeissa on liikaa valoa jotta oikein hienoina näkisi

parhaat kuvat revontulista olen saanut / ottanut Ahvenanmaalla, sellaistakin sattuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 09:57

Ei lähiaikoina, Lappiin en toki revontulia lähde katsomaan, olisi aika kallis keikka pelkkien tulien takia....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 10:19

Kyllä niitä menneinä vuosina tuli töissä ollessa katseltua.
Tänä talvena ei vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 10:25

Ei niitä muut katsele kuin Japanilais naiset (naimattomat)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 11:07

Tänä vuonna en ole niitä vielä nähnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 11:13

Ei ole tänä talvena vielä näkynyt, mutta kyllä niitä vielä
näkyy, joskus hyvin kovalla pakkasella en on voimissaan.
Täytyy seurailla tilannetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.01.2010 - 12:31

Olen ihaillut Hausjärven taivaalla revontulia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 13:00

Toissatalvena minäkin viimeksi katselin revontulia ilman Lappiin menoa. Näin jälkeenpäin noissa revontulissa harmittamaan jäi vain se ettei miitä tullut ikuistettua kameralle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.01.2010 - 13:45

Minä olen viimeksi nähnyt revontulia taivaalla Helsingin Kulosaaressa. Siitäkin on jo vuosikymmeniä aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 17:55

Tästä on aikaa mutta lappiin ei tarvinnut mennä .Kyllä niitä etelässäkin näkee asustelen Riihimäen- Hausjärven rajalla.Täällä niitä välillä katsellaan.Ne on upeita loimotuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 19:35

Kyllä niitä ilmenee etelässäkin ja ympäri maailmaa öin ja päivin.valaistus vaan häirittsee

Lähteet:
Emeritusprofessori Kangas Oulu ja Rovaniemi.Henkilökohtainen keskustelu