Miksi tulee ihmiselle joskus??Tunne..En JAKSA ENÄÄN???????????????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 21:02

Eihän ihminen mikään kone ole joka puksuttaa vuorokaudet
ympäriinsä. Jos ei jaksa niin täytyy levätä ja miettiä miksi ei jaksa.
Jokaiselle asialle löytyy aina lähtökohta.

Kysyjän kommentti

Kiios sinulle miumaumikko..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.01.2010 - 21:06

Niitä tulee silloin tällöin ainakin minulle ja se on ihan luonnollista.Maailma on niin hektinen ja ahneus sekä vallanhimo on ihmisillä tärkeintä!Joskus otan siihen kossua(ei paras keino) ja "nollaan itseni".Mielettömän hirveistä jutuista olen selvinnyt kuitenkin.Maailma nyt vaan on tämmöistä...Tsemppiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 21:13

Henkinen hyvinvointi on kokonaisvaltainen kokemus. Siihen kuuluu tyytyväisyys elämään ja työhön, myönteinen perusasenne ja aktiivisuus, ja oman itsensä hyväksyminen.

www.mielenterveysseura.fi/fi...apinen.pdf
yle.fi/alueet/pohjois-karjal...051159.ece
www.evl.fi/kkh/to/ksk/shak11...-heikk.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 21:13

liisukka kiltti - tuo on sitä "inhimillistä ihmisyyttä" !! Ihan täsmälleen niin kuin miumaumikko taas viisaasti yllä sanoi "ihminen ei ole kone"...

Tuo tunne on varmasti tuttu niille ihmisille jotka pohtivat paljon asioita - ovat herkkiä - empaattisia ja turhan usein ottavat koko maailman murheet kantaakseen... eihän tuota kukaan jaksa silloin pitää ottaa vähän aikaa itselleen - mennä vaikka ulos - nauttia kauniista maisemista - lukea jotain mukavaa - kuunnella musiikkia (sillä on muuten tutkitusti erittäin terapeuttinen vaikutus) tai sitten yksinkertaisesti tirauttaa kunnon itkut ja niistää nenä huokaista syväänja jatkaa matkaa mutta rauhallisemmin:) Kunnon yö unista pitää myös muistaa huolehtia - väsymys on se kaikista pahin ongelmien aiheuttaja - ihan oikeasti: jos nukkuu liian vähän niin johan on kaikki sitten hankalaa.

Olen itse miettinyt useasti tuota ihan samaa asiaa omalla kohdallani ja tullut siihen johtopäätökseen että kun on määrätyllä luonteenlaadulla varustettu eli innostuu herkästi asioista - on "suunapäänä" joka asiassa mukan ja tietysti se 100 lasissa niin kyllä sitä väkisinkin tulee välillä "seinä vastaan"... Minulla tämä koheltaminen päättyy yleensä kropan pettämiseen - huomenna taas lekuriin ja antibioottia naamaan kun ei muu auta. Sillä lailla sitten:)

Voimia ja jaksamista ja häntä pystyyn!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 21:48

se on yksin kertaisuudessaan vaan liisukka pien .. elämää eisen enenpää on kakki tää ... elomme tyyni :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 23:23

Siksi, että me ollaan vain ihmisiä ja ihminen on erehtyväinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 06:28

Kyllä sinä jaksat, itse kun näet niitä ihmisiä jotka ovat sinun apusi tarpeessa, sinä minun tietojeni mukaan teet hyvää työtä , eläkkeelle jäämisestä huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 08:26

Me ketkä olemme syvästi tunneihmisiä koemme voimakkaasti välillä tunteen ettei jaksa enää. Milloin mistäkin syystä ja viime tingassa tapahtuukin jotain mukavaa, piristävää, kannustavaa yms. Se voi olla pienikin juttu joka kohottaa mielialaa ja taas me jaksamme. Itselläni tuolla työkuvioissa missä on todellakin tällä hetkellä hektistä ja raskasta menee aina 4 kk ihan mukavasti. Sen jälkeen alkaa tulla henkinen ja fyysinen väsymys. Juuri nyt on se hetki ja onneksi on enää vain 3 työpäivää ja sitten viikon paussi. Olen pystynyt hoitamaan työtäni niin, että aina noin 4 kuukauden välein tulee jotain lomaa joko pidempi pätkä tai lyhyempi. Nuorena ei tällaista ollut, mutta iän myötä kaikki muuttuu ja sen kun tunnistaa itsestään pystyy järjestelemään asioita oman jaksamisen kannalta. Tässä oli hiukan omaa koettua sinulle Liisukka. Kuuntele itseäsi ja opi tunnistamaan milloin on breikin paikka. Ole armollinen itsellesi. Hyväksy normaali väsymys ja anna tunteiden ryöpytä ulos. Juuri sinun pitää hoitaa omaa itseäsi ja vielä kun muistat, että napsulaiset ovat tukena ja turvana. Myötäelävät kanssasi niin iloissa kuin suruissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.01.2010 - 10:45

Siksi että ihmisellä on sydän. Se varastoi ne hyvät ja huonot asiat. Joskus senkin mieli pahoittuu ja se ilmaisee pahaa oloaan juuri noin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 16:13

Itsensä tutkiskelu ja tunteminen ,hyväksyminen sellaisena kun on.Helpottaa elämää paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 18:45

Minnekä olet matkalla Liisukka hoi? Lähdenpä tässä maailmalle kauaksi pois!
Lohduksesi loistopiisi, jonka opin yhdellä sormella pianosoimaan noin puoli vuosisataa sitten.
Tunnetko? Ellet piristy, uhkaan tulla ja soittaa sen Sinulle.