Hei haluaisin kertoa minun oireistani!

Tiedän että tämä on outoa. Mutta pelkään että minulla on psykoosi. Siskollani on se mutta vanhempien voima on jo siinäki käsissä. En uskalla kertoa että minulla on sellaisia oireita. Minulla on sellainen että jos minä vaikka etsin mukia en ota punaista mukia koska se on minusta merkki että jotain pahaa tapahtuu yritän kyllä itse päästä tästä yli. Mä yritän. Pelkään usein että teen pahaa rakkailleni että en pysty itse sitä estämään.

Lisätty: 17.01.2010 - 18:26

Siis unohtakaa koko juttu ei se nii oo vaa mul on vaa usei pelkoja ja oon tosi varovainen kun rakastan perhettäni.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 20:58

Soita rohkeasti tonne terveyskeskukseen ja kerro asiastasi sinne oireistasi. Siinä ei ole salattavaa .
Omaksi parhaaksi teet sen.Apua varmasti saat. Ei tarvitse yksin miettiä .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 20:57

kannattaa kyllä mennä lääkäriin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 21:34

Aivan, kiireesti vain avun etsintään!
Älä pelkää hakea apua , sillä olet sen tarpeessa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2010 - 22:33

Hakeudu psykologin tai psykiatrin hoitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 01:05

No ei tuo nyt niin outoa vielä ole. Minkähän ikäinen mahdat olla? Kerro kuitenkin vanhemmillesi, ole rohkea. He ovat sitä varten, että auttavat sinua. Isä ja äiti ovat sinut tänne maailmaan saattaneet ja pitävät sinusta huolta. Mitä he voivat tehdä sinulle, kun sua pelottaa kertoa? Kerro huolesi edes jollekin. Nyt heti! Rohkeutta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 10:14

Mene mielenterveystoimistoon sieltä saat apua siihen.Tuntuu että sinulla on jokin mielenterveydellinen sairaus.Siihen kannattaa hakea apua ajoissa ennenkuin teet jotain sellaista mitä et haluisi tapahtuvan.olen itse joutunut apua hakemaan mielenterveystoimistosta.ja sitä ei tarvi hävetä mene sinne vaan rohkeasti.Sinun on kerrottava nämä oireesi siellä ja he sanovat tai määräävät hoidon sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 10:20

Psykiatrille aika

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 12:24

olen kans sitä mieltä, et hae rohkeasti apua ja puhu vanhemmillesi ...tai mene koulun jos sen ikäinen olet , niin terveydenhoitajan tai terveyskeskuksen hoitajalle jutteleen ,he voivat kyllä sinua auttaa , älä jää yksin miettimään...toivottavasti saat pikaista apua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 16:03

Sisaresi tilanne ahdistaa sinua ja tietysti pelkäämäänkin, että sinäkin voit sairastua.
Tuo mukijuttu ei minusta sinänsä ole mikään erityinen oire. Monilla on mitä erilaisimpia tottumuksia ja ne jatkuvat vaikka läpi elämän.
Yksin sinun ei kuitenkaan kannata jäädä näitä pohtimaan.
Vanhemmille ei ole pakko kertoa, ellet halua. Jos et kehtaa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen tai kouluterveydenhoitajaan, niin kirjoita vähintäänkin tänne, mikäli jokin ahdistaa kovasti.
www.verkkoklinikka.fi/verkkolaakarit/ Kokeile tuota linkkiä aivan aluksi.

Lisätty: 18.01.2010 - 14:06

Tässä toinen linkki, jossa pääsee keskustelemaan peloistaan.

www.mielenterveys-taimi.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 16:21

Kannattaa varmaan ottaa yhteyttä psykiatriin.