Miten talletatte dikikuvanne tietokoneelle...

...kun otatte kameralla niitä. Niissähän on numerosarja, millä
tavalla löydätte kuvanne esim. jos kuvaatte kukan.
ps. siskoni on ihmeissään kun ei osaa tallentaa niitä oikein että
löytäisi heti hän aina minulta kysyy niten se tapahtuu, mutta kun
selitän niin ei hän sittenkään ymmärrä. Hän sitten aina kelaa satoja
numerosarjakuvia kun ei muista millä numerolla se on.

Lisätty: 18.01.2010 - 15:53

Hyviä vastauksia kaikki ovat, taidan nämä poimia kaikki
ja laittaa siskolleni niin eiköhän hänelläkin onnistu se kuvien arkistointi
paremmin. Kiitoksia kaikille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 20:58

kansioihin päivämäärän ja aiheen mukaan.
sieltähän sitten löytyvät helpommin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 19:35

Poistan turhat otkset ja tallennan usein kun en ole mikää himokuvaja. aina tallennus/poisto jälkeen muistelen ja nimeän ne ja ei kun polttoon DVD:lle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 21:31

edellä mainittu ^^ on paras tapa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2010 - 22:24

Kannattaa tehdä niistä tallennetuista omat kansionsa ja nimetä ne uudelleen mielensä mukaan. Niin löytyvät kätevästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 01:33

Päivämäärän mukaan ja tapahtumat tai aiheet omaan nimettyyn kansioon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 06:05

Kameran mukana tuli sellainen usb-naru. Laitan sen kameran ja tietimäkoneen välille. Jo vain alkaa kysellä pc, helppoulostus jne. Lopuksi on tarkastele tiedostoja jo vain siitä klikkaan.
On omissakuvissani kansiot kuville ja jos ei löydy sopivaa sen voi luoda sinne.
Kuvankäsittelyohjelmalla kirjailen kuvan tietoja esim. "valkovuokot".
Sitten hamassa tulevaisudeessa kun tuon kirjoittaa läväyttää kaikki vuokot esille.
Olympus Mestari kyllä tietää milloin kuva on otettu ja sanoopa muutkin arvot sille. Meniskö tuo nuin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 14:27

mä puran digikameran sekavat -kansioon. sieltä sitten plokkaan omiin kansioihin. luonto, loma ( pvm ja vuosi olis hyvä), iha mihin kuuluu.
mulla noi numerot nousee kokoajan vaikka olis miten paljon aikaa välissä ku puran/lajittelen. elikkäs samaa numeroa ei tule sitten enää koneelle.
kun avaan kansion, siinä näkyy pienet kuvakkeet jotta löydän suurinpiirtein oikean kuvan suht nopeesti. ei niitä kuvia kande nimetä -siinä mene käämit ja terveys