Syötkö saunanjälkeen saunamakkaraa.?

Meillä syödään sitä harvoin,kun mieheni ei pidä makkarasta,mie kyllä tykkäisin.

Avainsanat: sauna makkara

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 18:55

Kyllä meillä syödään. Foliossa, sipulin kanssa kiukaalla lämmitettynä

Kysyjän kommentti

Makkara on hyvää syötävää sillointällöin.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 18:58

Ei koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 19:01

no ei kyllä,
ei makkara kuulu saunaherkkuun meidän huushollis.
mutta joskus kesällä landella saatetaan kärtsätä tikun nenässä.

- ruisleivänpäällä atrian vanhanajan herkkulenkkiä ilman lämmittämistä pistelen poskeen, joskus hyvin harvoin, kun makkaran himo yllättää, ja Fiinalle loput lenkistä -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 19:28

Kyllä meillä syödään. Foliossa, sipulin kanssa kiukaalla lämmitetään.
Vastaan samalla tavalla kuin ainamarina, silloin tällöin noin tehdään
riippuu ihan miten hiukasee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 20:16

Just tulin saunast ja makkaraa tekis mieli.... nooo..(en täl kertaa) ei nyt kovin usein saunan jälkeen, paitti kesällä, ja talvella taas tykkään (kun vaan aina viittis) laittaa höyrytettyä makkaraa sellasella kattilaan laitettaval ritilällä.. siit tulee taas niin lapsuus mieleen, joskus taas lämmitän ihan vedessä, jossa muutama sipulirengas ja kokonaisii pippureita jokunen... sekin on niin hyvää...

Lähteet:
kahta en vaihda:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 21:11

Ei kyllä saunamakkaroita syödä..mielummin sauna-olut..ei sitäkään aina..Mutta kun on takassa tulet..tulee himo makkaraan...minkä monta kertaa paitamme hiiloksella..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 21:37

Voi hyvänen aika mitä te puhutte! Kun olis sauna ,missä käydä ja sen jälkeen voisi alkaa ajatella makkaraa!
Mutta ei käy kateeksi, sillä ne ei ole oikein tervellisiä syötäviäkään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 21:46

Joskus .Väittäävät epäterveelliseksi .Kerta kiellonpäälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2010 - 22:00

en ole ikäissäni kuin kerran maistanut lihaa, eikä se liha itsessään miltään maistunut. turhaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 22:12

Makkara my ass sanoi tyttökaveri aikoinaan ja nyt ymmärrän mitä hän tarkoitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2010 - 22:23

En oikein ole oppinut siihen. Myöhemmin sitten iltasella saatan takassa paistaa makkaran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 22:30

no kyl , mut tuos sähkösaunassa ei niinkään.. joo .. ulkosaunassa kiukaalle tai takkaan niit laitellaan useinkin., kun siellä saunotaan... tänään kyl meni etukäteis syönniks noi nakit .. mittee pääsikin niin käymään .. jot nyt sit iltaa vietetään ilman nakkei ja makkaroi.. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 01:32

Ei, me eletään vähän terveellisemmällä linjalla. Saunan jälkeen tuppaa olemaan kova jano ja saunailtaa varten ostetaan aina tiettyä mehua. Se on jo muodostunut perinteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 07:14

Missä sen nimistä myydään, ei ole tullut vastaan?
Äitini opetti; ensin saunotaan ja sitten syödään vasta. Siihen vastaan on ollut tyytyminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 09:52

En syö. Hyvin vähän tulee syötyä makkaraa muutenkaan. Kesän makkaragrillauksetkin hyvin vähän max 3 makkaraa / kesä.
Saunan jälkeen huurteinen on poikaa =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 09:57

Meillä grillataan makkaraa kesäisin. Itse en tuotteesta välitä kun olen lukenut mitä ne nykyään sisältävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 10:24

En

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.01.2010 - 20:15

aika harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 12:21

Meillä ei syödä makkaraa koskaan, ei ole saunassa HK:n bleuta näkynyt.... en käy kyllä saunassakaan paitsi tarkaistamassa sen siisteyden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 15:48

Ei syödä. Meillä ei makkaraa syödä juuri koskaan.