Onko kilpikonna..teidän lemmiiki?? Ei ainakaan minun lemmikki ole..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 17:16

ei ole meillä, mut veli ois antanut kaks vesikilpikonnaa ..niiden nimetkin olivat kilpi ja konna ...hänellä siis veljelläni on tunnetusti mahtava mielikuvitus...kuten noist nimistäkin jo voi huomata...:)

Kysyjän kommentti

Olipa mukavasti nimet keksitty..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 17:51

Tätini osti kun olin pentu minulle maakilpikonnan. vesi kilpparit kasvaa niin isoiksi että on hakala pitää ja vielä hankalampi päästä eroon niistä maakilppari nukku talvet niinku karhutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 18:00

Minulkaan ei ole mitaan suhdetta kilppareihin;mutta yhdella ystavalla on Pelle;kuulemma ymmartaa kaiken jq nukkuu samalla tyynylla emannan kqnssa;tytot poski poskea vasten!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 18:08

En omista kilppareita

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2010 - 18:09

Suvun eräällä pojalla oli kilpikonna. Pelkäsi ukkosta niin että kaivautui aina maton alle. Monesti joku kompastui kunnes keksimme laittaa viltin jakkaran päälle ja konna sinne pimentöön. Pysyi siellä kiltisti aina ukkosen ajan. Yhden kerran se katosikin meiltä ja etsimme kaikki pensaat ja ojat koko pihapiiristä. Loppujen lopuksi suuretsinnän päätteeksi konna löytyi vanhan hetekan alta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 18:11

Ei ole konnaa meillä - mukavia "hittaamman puoleisia" olentoja ovat kyllä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 18:13

Meillä on punakorvakilpikonna,elää vedessä akvaariossa,se on ollut meillä ainankin kymmenenvuotta ja tuli meille mieheni veljen perhestä,kun itse eivät joutaneet hoitamaan.Syötämme sen pesuvadissa,et päästään vähemmällä akvaarion pesulla.Kyllä meidän konna meidät tuntee ja meistä tuntuu,et se ymmärtää puhetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 19:01

Ei ole konnaa mutta joskus haaveilin maakilpikonnan hankkimisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 21:40

Ihan mukavia ne on , mulla oli kaksi hoidossa vuoden, kun yksi kaveri oli ulkomailla komennuksella!
Ainut on se veden vaihto akvaariossa joka on työlästä, muuten ihan ok eläin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.01.2010 - 12:32

Ei ole ja vissiin silloin kun olin itse lapsi niin niitä ei saanut Suomeen tuodakaan.
Kerran Lahdessa, eräässä puistossa konttasi nainen ja kun kysyimme onko avaimet hävinneet hän totesi että ei avaimet vaan (aivan oikein) kilpikonna. Oli kadottanut sen jo edellisenä päivänä, ompeli penkillä ja konna söi ruohoa vieressä, yht'äkkiä sitä ei enää ollutkaan missään joten osaa nekin kiiruhtaa pakoon kun tilaisuus tulee. En tiedä löytyikö tuo konna koskaan, mutta epäilen.

Kilpikonnien maahantuonti on ollut sallittua vuodesta 1995 alkaen. Jos jollain on sellainen ollut ennen sitä niin todennäköisesti konna on salakuljetettu maahan repussa tai povitaskussa.
Tarkistin asian tuolta-> daichi.vuodatus.net/blog/arc...8&m=05

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2010 - 18:07

Minulla ollut nelivarvaskilpikonna ja kyllä niihin tykästyin, ei ne ole niin hitaita ja laiskoja, tyhmiä otuksia kuten aina sanotaan. Ne ovat monipuolisia. Ja kyllä sellainen minullekkin viellä tulee kun elämäntilanne sen taas sallii.