Helpoin ja paras ruoka mitä olet tehnyt?

Nuudelit ja tonnikala on mun. (ainankii helpoin)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2008 - 08:56

kuorineen keitetyt perunat, keitetty kananmuna, ja maitokastike

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.08.2008 - 13:54

makaroni ja jauheliha ja vaik tomaattimurska ja kaikki sekaisin, riisi ja tonnikala (tillitonnikala) ruokakerman kera, purkkihernekeitto, lämpimät voikkarit - ketsuppi, leikkele, juusto täytteellä. onhan noit vaik mitä "pikaruokia"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2008 - 14:24

En tiedä onko nyt helpoin, mutta ei tää vaikeakaan ole. Tortillat omaan tyyliin :) Ja niiden täytyy olla loistavia, kun mun kokkimieskin niitä alusta lähtien kehunut maasta taivaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2008 - 14:49

Helpoin ja paras ei nyt varmaan sovi samaan ruokaan, mutta ajanpuutteessa saatan vähän kiehauttaa villiriisiä ja sitten nakkaan sen vokkipannuun, johon lisään purkista/pakkasesta katkoja, tonnikalaa, parsanpaloja tms. mitä kaapissa sattuu olemaan. Odotellessa päälle voi silputa persiljaa, tilliä tai muita vastaavat tiedot omaavia heiniä. Useimmiten ihan sellaista koti-gurmee tasoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2008 - 19:40

No jos haluaa ns. suht juhlavan aterian nopeasti (näin viikonloppuna) ja helposti, niin esim.
lihatiskiltä ostaa wieninleikkeitä maustettuna (raakana tietty), lohkoperunoita pakkasesta (mieluimmin kantri (oma suomennos) lohkoperunoita, HP-kastiketta (se perinteinen ruskea), sitruunalohkoja, kaprismarjoja purkissa (sen alkuperäiseen annokseen kuuluvan anjoviksen voi jättää pois, moni ei siitä tykkää) ja lisukkeeksi vaikka beibiporkkanoita.

Helpon tästä tekee sen, että kun pöytä on katettuna, niin uuni päälle, sit kun ohjeen mukainen lämpötila niin perunat uuniin, sillä välin leikkeitä paistamaan (voissa mieluimmin), 2-4min per puoli, ja paistettuna ootteleen lämpimään siksi aikaa kun perunat kypsyy uunissa, samalla myös porkkanat kypsyy hellalla muutaman minuutin kattilassa/höyryssä.

Ja sit tarjolle: lautaselle lohkoperunaa, leike, jonka päälle puristetaan sitruunasta + kaprista päälle ja HP-kastiketta perunoiden ja/tai leikkeen päälle, sit viellä näön ja maun vuoksi ne pikkuporkkanat (voi myös laittaa papujakin messiin), jokainen makunsa mukaan, ja nammm

Kuulostaa monimutkaiselta ja aikaa vievältä, mut se ei ole sitä, ainoa haitta on, et kaikkien ruokailijoiden pitää olla just ja nyt syömässä, eli ruoka ei odota syöjiä vaan vieraat/syöjät ruokaa!

Maukasta kokeilua!

Lähteet:
oma masu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2008 - 20:51

^Ihana lähde ;>

Itse osaan lämmittää ainoastaan maksalaatikon, mutta nuudeleita kyllä itsekkin tekisin jos osaisin. =(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2008 - 13:26

Kanarisotto. Paista broiskunpalaset pannulla, keitä riisi. Riisien kypsyttyä heitä kaikki sekaisin ja vielä joukkoon Creme Bonjour valkosipulisotkua. Helppoa, nopeeta ja hemmetin hyvää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.08.2008 - 10:36

makaroni ja jauhenliha (mausta hyvin) ja sitten vain yhdistät ne! =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2008 - 10:36

Pilko paistopussiin perunoita, porkkanoita, omenaa ja sipulia. Laita marinoidut kanankoivet niiden päälle. Sulje pussi ja laita uuniin vuokassa. On joku aamutelvisiossa ollut Kati Napan ohje.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2008 - 21:18

Kaurapuuro, pikahiutaleista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.05.2009 - 16:30

Pikaisesti kirjoitan......

Kun käytät tuoreita ja laadukkaita raaka-aineita ja vähän mausteita (unohda kaikki aromisuolat ym sekoitteet) eli pippurit, suola, voi, kerma, oliivi ym öljyt ja sokeri riittää tekemään hyvänmakuista ruokaa. Kevytkermat voi unohtaa, koska niissä ei ole oikeaa makua. Oikeaa kermaa ja voita ei edes tarvitse paljoakaan tekemään ruoasta maittavan.

Laita rypsiöljyä pannulle, paista siinä jauhelihaa 400g, lisää 1sipuli pieneksi pilkottuna, 2 tuoretta paprikaa pienittynä. Anna pannun hieman jäähtyä ja lisää 4dl paseerattua tomaattia (hienonnettua) 2-3 tl sokeria 1/2-1 tl suolaa, pippuria, tuoretta oreganoa, basilikaa ja timjamia. Anna hautua 30 min ja keitä spagetti samalla. Muista että tomaatti ei pidä tulikuumasta pannusta eli siihen tulee kitkerä makusävy. Jos haluat valkosipulia niin lisää vaan sekaan. Niitä ei välttämättä kannata paistaa kovin kauaa joten paahda pannulla niitä vähän ennenkuin lisäät paseeratun tomaatin.

Spagetti kyytipojaksi tai kaada kastike paahtoleivän, patongin tms päälle ja ripottele parmegan juustoa päälle.

Säilykkeet ja pakasteet ym einestuotteet eivät toimi ruoanlaitossa kunnolla. Joshaluat kunnon makua niin kotimaiset lähituotetut kausivihannekset ym lähiruoka (lihat, kalat ym) kannattaa pistää mieleen ja kokeilla.