Tietääkö kukaan mistä sanonta "Kepu pettää aina"...

...milloin se on keksitty. Kun seuraa päivä lehtiä ja radio
ohjelmia niin siellä aina joku jossain välissä tuon sanonnan lausuu,
viimes sanonnan näin täällä paikallisessa isossa lehdessä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 16:24

vennamo sitä viljeli

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 17:18

joskos he tekevät sit aina niin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 17:35

- sopis varmaan monelle muullekkin -

eiköhän sanonnan juuret löydy viiskytä luvulta kun pojat yrittivät punamultahallituksissa jälleenrakentaa tätä maata (ja siinä samalla parannella omia asemiaan), tuli jatkuvasti erimieltä siitä mitä oli sovittu ja mitä oli tarkoitus tehdä ...

(eihän tuo silloin vielä ollut kepu, mutta naseva sanonta on valjastettu uusiokäyttöön uudella nimellä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 18:12

Eikö se Kepu sitten petäkkään aina? Mie kun luulin että tuo on faktaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 19:16

"kepu pettää aina!” on tuttu fraasi myöhemmiltä ajoilta, mutta sen henkinen pohja löytyy 1950-luvun alun vuosilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 19:26

Mikko Majander
”Kepu pettää aina!” on tuttu fraasi myöhemmiltä ajoilta, mutta sen henkinen pohja löytyy näiltä 1950-luvun alun vuosilta. ...

Lähteet:
Google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 21:42

Sanonta on saanut uutta vettä myllyynsä joka kerta, kun kunnallispolitiikassa kepu on "vetänyt välistä". Kepu on suurin puolue hyvin monessa maaseudun kunnassa, joissakin sillä on jopa määräenemmistö, joten kepun isäntämiehet ovat tottuneet käyttämään valtaa eikä siinä aina solmitut sopimukset ja annetut lupaukset paljon paina.