Ostatko perunat 10kg pussissa..vai aina senverran mitä tarvitst..

Meillä on hyvä kellari..niin tulee ostettua..10kg kerralla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 13:33

Perunaa kuluu paljon, mutta kun ei oikein oo tuota viileää säilytyspaikkaa muuta kuin jääkaappi, ulkovajas paleltuisivat... nyyh... mut tänään kylläkin ostin aamusella 5kg perunapötikkäpussin, kun makso "vaan" 99st, yleensä ostan perunoit, jokka käy niin muussiin kuin keitettäväksii (muistaakseni keltanen pussi/irtoperunoit), jkv aina menee haaskuuseen, jos ei ruokailijoit tarpeeks oo tulos, mut jos yks kilo maksa 90st ja 5kg 99, niin.... kais tiette mihin kallistuu ostopäätös:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 12:50

Ostan vain sen minkä tarvitsen. Syön harvoin perunaa...joskus keitonmukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 13:10

vähän kuluu perunoita,
sukulaisten pellosta kesällä ja kellarista talvella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 13:22

Jokapäiväinen pääruoka peruna.Kasvatan itse taloudessani käyttämät perunat.Kellarissa paljon.
Nostetaan syksyllä kaikki pos.Pakkasilla ruokin pupujussitkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 13:51

Ostan rosamundaa irtoperunana ja keittoon jotain muuta lajia,meilläkään ei ole kellaria eikä kylmiötä niin ostan perunaa aina vähän kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 14:27

10 kg kerralla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 14:34

Senverran hyviä ystäviä että kun on syksyllä auttamassa nostossa niin talven perunat on taattu sopiva erä kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 14:51

yleisperunat 2 kg pussi, rosamunda ehkä n. 1kg kerrallaan, nämä riittää pariksi viikoksi kun sitä bataattiakin mussutettua melko säännöllisesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 15:55

Kulttuurishokki, kulttuurishokki, pling pling tööt.

Perunat ostetaan sen verran, mitä syödään. Semmosta kuivaa kellarissa asunutta pottua oikeasti saa alas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 16:46

Ostan 6 - 10 perunaa kerralla. Ei oo sitä kellarii ja viileekaapin alaosassa ei kymppäkilolle ole tilaa ja en tarvii kerralla paljoa. Turhaa ostaa, jos joutuu sit heittämään bioastiaan. Ruuan roskiin heittäminen tuntuu pahalta. Onko itua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 17:05

Aika vähän tulee perunaa syötyä ja näin ollen niitä ei tarvitse yleensä ostaakaan. Isovanhemmat laittaa välillä mukaan perunoita sopivan satsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2010 - 17:59

Jos on tarvetta ja löytyy hyvä tarjous, niin silloin ostan säkeittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 19:19

Irtoperunoita ja pikkupusseja tarpeen mukaan säilytystila-ahtaudesta johtuen. Maalta saisin perunoita perunakuopasta hakemalla, mutta kun ei ole missä säilyttää. Kun lapset olivat pieniäja asuivat kotona ostin isompia eriä. Nyt on usein riisiä ja makaronia ruokapöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2010 - 22:39

Pari kiloa ostan kerrallaan, kun ei ole paikkaa missä säilyttäisi isompia määriä, enkä niitä saa tuotuakaan isoja määriä jalkapatikassa ja painavatkin ihan liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 15:49

Vain sen verran kuin kulloinkin tarvitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 19:38

10kg säkki on liian paljon vaikka joka viikko pottuja täällä syödäänkin.
Ja siinä on aina joukossa monta rupista ja pilaantunutta yksilöä joten mieluummin valkkaan itse ja täsmämääriä.