Joko olette matikan (kala)kanssa herkutellut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.01.2010 - 19:48

Kuusamossa saatiin sellanen liero (ei muuten edes näytä kalalta). Tuli hyvää soppaa perunan ja koskenlaskijan kanssa. Iskukoukulla talvella, oli sen verran iso että piti kairata useampi reikä, ei tullut yhdestä ylös kun ei mahtunut. Teurastus oli kaukana perinteisestä kalastuksesta mutta pakkohan se oli tehdä.
Moottorikelkalla + ahkiolla haettiin se mökkiin kun kukaan ei jaksanut sitä kantaa...

Kysyjän kommentti

Kiitos tarinasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 08:43

Röksik tarttu eilen €kusyöttiin tuolta kylältä, sitä juuri levittelin leivälle. Näkyi jossain netissä lukeneen että made liikkuu ja käy pyydykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 11:51

Mateenmaksa voille vertoa vetävi ,oli äidilläni tapana sanoa.Itse en ole koskaan laittanut madetta,mutta lapsuuskodissani äitini sitä laittoi ja hyvää oli.enää ei ole kuin muistot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 13:13

madekoukut vielä kellarissa,
varmaan joutunee kalatorilla pistäytymään.

Nauvossa kesämökillä taannoin talvikalassa hyvin kävi made koukkuun kiinni, ja silläkös herkuteltiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 14:08

en oo kerennyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 16:15

Kyllä madekeitosta on tullut nautiskeltua jo aikapäiviä sitten. Pitäs vielä hommata se Tirolilainen jodlaava matikkakoira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 16:17

En ole. Aikoinaan mummo teki aina madekeittoa. Kertoi vielä mite oli matosii ne matteet, mitä oli hänen veljensä koskesta pyytäneet. Pyöri pala suussa pitemmän aikaa ja sen jälkeen on ollut vaikeeta tuo madesoppa syödä, vaikka ei ne näin talvisaikaan matosia olekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.01.2010 - 17:48

Kalalla kävi isäntä tänään mutta näin päiväaikaan ei saanut kuin kolme pientä ahventa. Pitäisiköhän hänet ajaa ensiyöksikin kalalle jotta saisi tuota herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.01.2010 - 22:15

On aikaa vierähtänyt tovi jos toinenkin kun madesoppaa olen syönyt.