Oletko jättänyt muistoksi "mummon"markkoja?Seteleitä tai kolikoita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2010 - 21:01

Tänään viimex löysin niitä"MUMMON MARKKOJA"ja onhan ne vähä outoja näihin nyky rahoihin verrattuna!!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2010 - 20:50

Joo, tuossa juuri syksyllä löytyi yhden kirjan välistä satanen ja muutama markka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 20:51

Seteleistä jätin yhden kappaleen jokaista sataan markkaan asti Raamatun väliin. Saa nähdä koska niitä sieltä etsin tai kuka ne löytää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 20:58

Laitoin jemmaan, mut en muista mihin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 21:08

keräilymielessä en jättänyt,
mutta aina silloin tällöin niitä putkahtelee esiin milloin mistäkin, kolikoita nyt enimmäkseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2010 - 21:59

Yksi seteli on kaapissani tallessa, ja siinä on entisten työtovereiden nimet. Oli läksiäislahjani liitteenä. Yksi säästölipas on täynnä kolikoita, mutta en muista mihin sen olen laittanut. Jonkun kaapin kätköissä varmaankin. Että kyllä mummolla on mummon markkoja tallessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.01.2010 - 22:00

En ole jemmannut, mutta löysin markan vanhan autoni avainperän taskusta, ns. parkkimarkan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 22:08

Ei ole muistona mummonmarkkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 23:10

On kolikoita muutama, myös minulla jossain hyvässä tallessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 02:38

Tyttären leikkeihin muutama kolikko löytyi.
En ole, edes nostalgian takia ei siinä ole mitään järkeä, siis isojen seteleiden muodossa.
Voihan ne vielä vähän aikaa vaihtaa pois...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 15:41

Mihin asti ja missä markkoja voi vaihtaa euroiksi?
Suomen Pankin asiakaskassa lunastaa kaikkia toisen maailmansodan jälkeen painettuja markkamääräisiä seteleitä 29.2.2012 asti. Myös viimeiseen markkamääräiseen sarjaan kuuluvia kolikoita otetaan vastaan vielä 29.2.2012. Sen sijaan hopeanväristen markkojen ja jäänmurtaja-aiheisten viitosten lunastus loppui 31.12.2007. Sitä vanhempia kolikoita ei enää lunasteta.

Suomen Pankin asiakaskassa sijaitsee Helsingissä osoitteessa Rauhankatu 19. Kassa on avoinna arkisin klo 10−12 ja 13−15.
www.bof.fi/fi/suomen_pankki/...ndex.htm#3

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 12:15

Kyllä jotain löytyy, ihan omia markkojani ovat. Lisäksi isäni jälkeen on hallussani aika huomattava rahakokoelma, paljon vanhempia rahoja. Ovat aika mielenkiintoisia sinänsä.