Mitä mieltä olette tämmöisestä kirjoituksesta tämä oli Iltalehdessä mielipideosastolla.

Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitymispäivä:xxxx
Viestejä: 2
Iltapäevän hämmyy
Turraatan tässä vähäsen tekstivä ,tul käätyvä kaapassa ja ehheetin konneen horiskkoohi ,huommootta jotta oun käännä kastteella ,tunnetta kylläe tyylistäjolla iliman sarvvii ja hamppaita rättyytän juttuva,assiista ja sen vierestähhii ,taettaa kyllä olla aennaa asiinvierestä,no nyt oun jo pilikunni lojjaattanna ,sitä erreestä ei oesipitännä männä tekemmään ,vielä joku huomojjaa ja nuuskkoo siitä tulloo,noemppään suovakkaa venettä lepikkoon ,huoppoon jonni verran ,virhheitä tien etteenipäen ,mihinkä ne vanahat kujjeet oesija tällävälin piässynnä hävviimmään,meinasin kyllä pyrjähttee vaen sittä uattelin ,mittee se tyhjä paakahttaa ,ee mittää ,oesihhan sitä tietennii oppinna nuohhii pilikun viilloonnit vuan kun tul oltuva semmonen vilikuna siinä kansakoulussa ,jotta ee ne piähän ne opit kyllä jiänneet ,nyt onni jo tyhjjee opettoo tassuu antammaan ja häntteesä heiluttammaan ,suapi vuan hetpuolleen sannoo jotta tallella on aeka eletty ,no tässäpä tätä tyylinäätettä tuas onnii tällemn ruppeemallen ,toevottelen hyvvie illanjatkoja,se on tuas assiilla ite äejjän känttyrä ,moe .

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.01.2010 - 19:23

voimille ottaa, mutta sille päälle sattuessa saataisi tuollaisen kohtuumittaisen jutun lukeakin,
mitään vakavasti otettavaa juttua en mielelläni näkisi noin vieraalla kielellä kirjoitettuna

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.01.2010 - 16:30

Ihanaa murteella kirjoitettua tekstiä,en kyllä jaksaisi romaania lukea mikä oisi murteella kirjoitettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 16:41

voi helvetti mitä töherrystä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 16:44

En jaksanut lukea edes kymmenesosaa tuosta.. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 16:50

Ajatuksella pitää lukea;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 17:13

Oli vähän vaikeatajuista söherrystä. On murrekieltä. Ei ole mulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.01.2010 - 17:26

En jaksaisi lukea paljoa tuollaista tekstiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.01.2010 - 17:31

Pilkku sinne tai tänne, ei se nyt niin nöpönuukaa ole, ymmärretyksi tulee kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 18:34

Ei jaksa oikeen keskittyä tuommoseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 18:43

Ei jaksa keskittyä..tuollaiseen lukemiseen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 19:44

menee kun on noita savolaisia tuttuja.yksi murteen rikkaus mutta selvästi pohjoissavosta.eteläsavolaisia on helpompi ymmärtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 03:13

En saannut tuosta mittän selvää, mutta kiitos siitä että joku muukin kirjoittaa pelkkää sotkua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 05:57

uffaffaa uffaffaa,

avomieheni joka tuolta savo/karjala akselilta kotoosi on
ihimetteli kans tuota kiriootuksen virhespuolta,
mutta kotiseuruultansa luuli sen olevan.
itte kyllä en siitä seinäjokisena ymmärtäny en yhtää ,mitää....
mutta ihimisiä ne savolaasekki näkyy näyttävän olevan....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 11:52

Tykkään lukea murteita, suosikkeja ovat kaikki murre- Akut, ja lueskelen usein
savonkielistä Kalevalaa: "Kohta könysj Väenämöene kaksij jalonj kallijolle".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 16:01

14 riviä yhtä lausetta. Voi huh huh... Murteesta en tajunnut paljon mitään.