Oletteko nähneet tänä talvena jäniksiä?

Meidän nurkilla on yksi jänis joka käy päivittäin tutkailemassa herkkuja,
naapureissa on paljon omenapuita esim. Tällä viikolla katsoin jänistä noin
3 metrin etäisyydeltä kun se oli tullut syömään lintulaudalta tippuneita
auringonkukan siemeniä, tosin ikkunan läpi katsoin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 21:30

tuossa lenkkipolun varrella makoilee yksi rusakko päiväsijoillaa vanhan koivun juurakkokolossa, ei höristele enää edes korviaan, on niin tottunut meihin itsensä rääkkääjiin

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 20:13

Juuri tänään näin viimeksi, kun tuli loikkimaan tielle auton eteen. Onneksi kerkesi ajoissa takaisin metsään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 20:24

Ei sitten yhen yhtä, ei edes jälkiä! Sitä me ollaan miehen kaa ihmetelty. Joka päivä käydään koirain kanssa pellolla tahikka mehtässä, joissa ennen aina näki niitä. Ruttoko ne on vienny?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 20:29

joo ja teki perkeleesti mieli ampua se mutta ku ei luvat natsannu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.01.2010 - 21:08

Rusakoita täällä oli ennen paljon. Tänä talvena en ole nähnyt ensimmäistäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 21:18

niitä kyllä juoksentelee ympäristössä kesät talvet.
Fiina koiralla hauskaa, kuvittelee olevansa jäniskoira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 21:53

Ihan äskettäin näin jäniksen..kun olin koiran kanssa lenkillä..eli tunti takaperin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 10:15

joo olen nähnyt sellaisen valkoisen tuos meitin pikkutiellä ja käpälämäkeen luikki, kun auton näki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 10:34

Jälkiä on piha täynnä lumella ja näkyy ne tykäävän paistatella liiketunnistin pihavalossakin yöllä.

On tässä kuvakin siitä; www.aijaa.com/v.php?i=5566148.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 10:58

Toissa päivänä juuri näin ja iso oli tämä jänis.Ilvekset niitä täällä jälleen kyttäävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 11:09

Yksi jänöjussien suvun edustaja kuljeskelee lähes päivittäin pihamaallamme. Se on komeassa ja pulskassa kunnossa ja tekee joka vierailulaan monta pyrähdystä pihallamme olevien havupuiden lomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 12:25

joka ilta sama pupunen loikkii pellonreunalta tielle ja töllistelee siinä. ihan on 30m säteellä samassa paikassa. olisikohan sama pupunen joka oli beibi kesällä ja mun kukkapuskassa piileskeli........??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 14:01

on niitä ollut täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.01.2010 - 17:03

Ainoastaan parit jäljet. Mutta kyllä nuo tuolla jossakin lähistöllä luuraavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 18:10

Hyvä Jumppis sä olet kyllä ihan "kingi" noiden kuviesi kanssa! Kiitos!

ja sitten kysymykseen: Jäniksiä ei ole näkynyt ainoastaan rusakon perhanat päivystävät hyvin aidatulla pihallamme ilta- ja aamuhämärissä.
Ruokaahan (herkkuja) ne tietysti hakevat lintulaudan alta mutta koiralapsi alkaa kuvitella pikkuhiljaa olevansa ajokoira - niin on kiinnostunut näistä pitkäkorvista ja jos irti sattuu olemaan (mitä ei kyllä ole) niin lähtee perään taatusti.
En tiedä mitä paimenkoira tekisi pupulle jos kiinni saisi - tuskin yhtikäs mitään älyäisi - juju on siinä kun pupu juoksee karkuun niin kiinnihän se riivattu on saatava maksoi mitä maksoi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 20:16

Kyllä!2 kävi tervehtiis jo auton nokkaa!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 21:20

Useinkin. Tai oikeesti rusakkoja. Usein talvisaikaan istuvat tuossa loppupätkällä töistä tullessani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 14:21

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.01.2010 - 18:13

Kaamos kun alkaa niin silloin en tiedä montako.Mutta juhlii koko yön. Annan niile vähän juureksia ja lintujen jyviä syövät.Aivan ihania metsän elikoita.Pitkä kinttui.Söpöi........