Onko keneltä karannut mopo käsistä, Solifer,Tunturi tai jokin muu(muistellaan menneitä)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 20:24

-72 karkasi pappatunturi käsistä kun sain nätin plikan kyytiin ja tietysti piti näyttää.Kaasu pohjassa vesijärven rantaan missä nykyisin on Sibeliustalo.Ajatukset ei olleet mopon ohjaamisessa vaan tytössä ja niin sitä vauhdin hurmassa ajoin suoraan satama-altaaseen...Erja ehti hypätä kyydistä mutta itse tein n.5m kamikaze syöksyn järveen.Jouduin odottelemaan palokuntaa jonkin aikaa,että pääsin ylös ja moponkin nostivat ystävällisesti ylös.Habitukseni kärsi kolauksen mutta muuten selvittiin vammoitta.

Lähteet:
Ihan Etelä-suomen sanomiin pääsin...

Kysyjän kommentti

On niin hyviä vastauksia ja hauskoja kokemuksia itsellänikin niiltä ajoita.Pirun vaikee valta ku vaa yks on valittava. Tiedän paikan ja voin vain kuvitella mitese kävi.Terkuin Timppa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 18:22

Läheltä on pitänyt, mutta niitähän ei lasketa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:47

Olen nuorena likkana kyydis ollu moottoripyörän takatellaril, löysää hiekkaa ja kivipaaden yli lensin, nahkatakki oli entinen ja samoin Saantolan Atten minun kohdistuva ystävyys.Mää en osannu kallata, veljeni sai pappan kans muljata mein peltoi, Soliferei ne oliva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:49

joo kyllä perskele ku raisu lähti mettikköö ku kaasu jä pohjaan ja ite hyppäsin kyytistä niin oli siinä kiroilua ku mopo oli kijaimillisesti paskassa lennettyään naapurin kokoamaan hevos-paska läjään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:57

Omakohtaista kokemusta ei olemutta lapsuudestani muistan, kun tätini opetteli ajamaan mopoa. Lienee opastus ollut hiukan puutteellinen ja hirveästi kiljuen täti täräytti päin sireenipensasta. Sen koommin hän ei ole mopon sarviin tarttunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.01.2010 - 19:02

Ei itselle ole tapahtunut, mutta veljeni päästeli suoraan marjapensaan uumeniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 19:09

Tunturilla ajelin paljonkin kun täytin 15v. Ensitöiksi kävin rippikoulun 13 km päässä, mutta mopon jätin vähän kauemmaksi kun en kehdannut ihan pihaan ajaa ja vaatteita piti vähän kohennella. Lähdin kerran uimareissulta likkakaveri tarakalla ja etupyörä nousi ylös ja kaveri istuikin sitten jo maasssa ja minä talutin mopoa yhdellä pyörällä. Metsän keskellä kaukana bussireitiltä kun asuttiin, niin kylille pääsi mukavasti pappatunturilla! Ei tarvinnut silloin kypärää, tukka hulmuten ajelin ja usein sadetakki ja sadehousut suojana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 19:19

Pari vuotta sitten kaaduin Piaggiolla, se oli aivan liian suuri vehe mulle. Viikko sairauslomaa ja ei muuta, ku peli vaihtoon. Nyt on sopivampi, MBK Nitro. Sillä en oo vielä onnistunu kaatumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 19:23

Cresentillä ei käynyt niin,mutta java 150z moottoripyörällä kaaduin aina välillä,kun piti ajaa
läpi talven.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 19:58

noo-oo Timppa .. ethän kerro kellekkään.. kerron yhden jutskan.. kun joskus nuoren tyttön .. en ollut silloin mopo ikänen .. niin lainasi .. ( varastin) ..vähän yhden kaverin tuntsaa .. joka hieman oli viritetty.. en sit ehtinyt sen kans kuin n. 200 m ajaa , kun pollarit tuli ja pysäytti mut .. huoh.. sit ne kysys tietty kenen mopo .. mä vaan pokkana , et kaverin lainas .. no he sanos , et laita se nyt käymään .. mä sihen et en osaa, kuin mäki startil.. ! .. poliisi sen sit käynisti ja sanoi et tämähän on viritety.. sihen mä sit vaan .. ai en tiennyt .. sit he kysys mun ikää ja .. arvaa .. mitä.. se olikin eka kerta , kun valehtelin ikäni vanhemmaksi , kuin olin .. ja hekin sen sit uskoi.. kaveri kyl oli kiukkune , mut ei sentään niin kiukkune , eteikös olis viel kamuni.. :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 20:54

Ei mopot ole karannut käsistä, on ollut Tunturi ja Solifer. Mutta moottori-
pyörällä se oli joku venäläinen pyörä en nyt muista sitä nimeä 350 kuutioinen,
vaaleanvihreä. Olimme kaverini kanssa ajelemassa hän ajoi ja minä istuin
takana ajelimme aikamoista vauhtia kun kone leikkasi kiinni ja silloin samalla
löi takapyörän lukkoon tapahtuma oli niin voimakas että lensimme suoraa päätä
tien raviin noin kymmen metrin päähän pyörästä, kädet ja polvet verillä ja
vaatteet riepaleina, kyllä siitä jotenkin selvittiin sitten.
(Joku 60 luvun moottoripyöräilijä voisi muistaa tuon meidän konen nimen, ei nyt
millään tule mieleen, mutta venäläinen se oli)
Timpalle: tämä kysymys oli todella hyvä, muistoja noilta ajoilta on paljon, tässä
vaan yksi niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 21:49

ei mopo, mutta lainassa ollut Jawa Cz skootteri porhalsi läpi Tilkan sotilassairaalan aidan ja jätti minut killumaan siihen aidalle

kehtasi sairaalan vahtimestari vielä tulla kyselemään että kumpikos tässä nyt on ilmoittautumassa remontiin, sinä vai tuo toinen romu ?

_____

miumaulle ehdotus, olisiko se venäläinen moottoripyöräsi merkiltään : звезда = Tähti ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 10:02

Hyviä kokemuksia täällä ... toi Tertsin juttu ihan naurattaa...:D-

aikaa on noin 25 v sitten kaverin pappatuntsaa kokeilin ja vähä niinkulähti käsistä kaadain onneksi pehmeästi heidän takapihalla nurtsilla.
Sittten minäkin hommasin pappatuntsan ja annnoin toisen kaverin kokeilla. JA sehän ampas eteenpäin. Muistan tilanteen vieläkin elävästi, kaveri kirjaimellisesti roikkui sarvissa ja kiemurteli puolelta toisella , mutta hän pysyi pystyssä, óli huvittavan ja vaarallisen näköistä, mutta ei eikä tullut vahinkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 11:05

Eipä ole kun en mopolla ole ajanut.Enkä kyytiin ole uskaltanut lähteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 12:26

no toki. siinä taisin olla just 15 ja poikaystäväni mopolla harjoittelin. hyvin meni kunnes vauhti kasvoi ja tuli 90asteen mutka tielle. muistan kuinka mukavasti täräytin ojan yli pellolle ja mopo jäi siihen ojan penkalle. en kyllä loukannut - mutta noloa oli

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.01.2010 - 17:00

Kyllä on PappaTunturi karannut sala-ajossa mamman ruusupensaaseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 20:52

Voi helskuta soliferi kun tulin rippikoulusta ja yksi auto pikkuisen auttoi, niin oja oli tullut tuttavaksi ja toinen poski verinen ja seuraavana viikonloppuna piti mennä ripille ja kuvaukseen. Komeasti poski turvoksissa ja ruvella !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 21:30

Juuuuu. Ajoin mopolla useinkin, kun olin alle 15. Tuppas olemaan kivaa silloin.
Sit, kun oli vanhempi ja mopo lähti käsistä, niin se tarkoitti muuta kuin sitä mini-helkamaa tai raisua.

ja vanhempana ei oo lähteny kädestä, mut oli tylsää kun ei heti muista vanhemmalla prätkällä ajaessa käyttää kikka kutosia... no, aina on oppimisen paikka, meillä jokaisella.)))

Terveisii eteläisee karjalaa, siel sitä on ekat mopoilut mopoiltu!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 03:22

Solifer-Suzuki meinasi joskus lähteä kun pieni mopo kuitenkin kulki kovempaa kuin Datsun 100A.