Milloin voin saada sikaflunssa rokotuksen? Minä en sitä ole vielä saanut.Oletteko jo muut napsulaiset sen saaneet?

Avainsanat: sikaflunssa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.01.2010 - 15:48

Minäkin luin netistä, että rokottavat jo joillakin paikkakunnilla terveitä työikäisiä aikuisia. Kuntasi terveyskeskus ilmoittaa paikallislehdessä tai sitten voit soittaa terveyskeskukseen ja kysyä. Minä sain sen jo viime vuoden puolella riskiryhmien rokotuksissa.

Kysyjän kommentti

Kiitos tästä parhaasta vastauksesta sinulle.Joo nyt oli lehdessä ilmoitus ensikuussa 13 päivä saisin rokotuksen myös minä.Mutta menen lääkäriin 3.2 niin voin varmaan saada sen jo silloin siellä.Täytyy kysyä sillon jos onnistus samalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 12:13

Lähiviikkoina aletaan useimmilla paikkakunnilla rokottaa perusterveitä aikuisia.
www.thl.fi/fi_FI/web/fi/sika...sjarjestys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 12:29

en aio ottaa kyseistä rokotetta.
varmaankin oman alueesi terveysviranomaiset osaavat vastata parhaiten kysymykseesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 12:32

En oo vielä saanu, mutta ajattelin ottaa. Kaippa siittä hyötyä on, vai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 13:23

Minä en rokotetta aio ottaa, luultavasti sen sairastin todella vähin oirein, informaatio oli todella rankkaa. Tämä toinen aalto on tulossa ja rokotetta on liikaa tilattu, joten suosittelevat että ihmiset ottaisivat sen rokotteen, minun pieni Jasmin tyttärentytär rokotettiin ja nyt on allerginen kananmunalle, tuli rokotteesta tämä allergia, on niitä rokotteita muitakin joita kananmunan sisällä kasvatetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 13:25

Riippuu asuinkunnastasi, lehdissä ilmoittelevat asiasta. Soita terveyskeskukseen.
Itse olen saanut jo syksyllä, työpaikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 14:26

Terveyskeskuksestahan se selviää. Täällä ainakin rokotellaan jo perusterveitä aikuisia. Itse sain rokotteen jo aiemmin syksyllä, riskiryhmään kun kuulun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 15:53

Juu niinkuin edellä kehotettiin soittamaan terveyskeskukseen...Itse sain riskiryhmään kuuluvana minäkin possu-rokotteen jo marraskuun alussa.Tehosterokotteen meen ottaan heti, kun niitä aletaan jakamaan.Kyl se rokote kannattais terveidenkin ottaa.niin ettei.......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 17:43

Kysy terveyskeskuksesta paikkakuntasi rokotus aikataulu,sieltä se selviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:39

En ai ottaa rokotetta, eihän kukaan kuitenkaan ikuisesti elä :O..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:49

Itse en ota koska pelkään rokotetta tautia enemmän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 19:21

Kotikaupungissani on parhaillaan menossa rokotukset. Lehti-ilmoituksilla kerrotiin, minkä ikäiset rokotetaan minäkin päivänä ja sinne vaan sitten jonoon aikaa varaamatta. Itse jätän possupiikin ottamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 22:02

En ole seurannut koska voisi saada..kun päätin etten ota rokotetta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 22:09

Kävin pari päivää sitten piikitettävänä ihan muista syistä, silloin se kauriinsilmäinen tyttölapsi kysy että saisko samalla pistää tän sikapiikin? Minä kun en sellaisille osaa sanoa EI, niin sitten tuli sekin rokotus vaikka taisin täälläkin julkisesti uhota etten ota (eipä tuosta nyt varmasti haittaakaa ole, jos sitten hyötyäkään?)

Siinä yhteydessä tiesivät kertoa että ainakin Helsingissä nyt jo piikitetään kaikki jotka kiinni saadaan, piittaamatta iästä tai sukupuolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 02:04

Riskiryhmä ja ikä, sen mukaanhan noi rokotukset menee.
Itse saan sen jos haluan ens viikolla, ainakin täällä se menee niin.
Hätäisimmät ensin ja sitten normaalit ihmiset...