Mitä on sonnin töyssy?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.01.2010 - 03:01

Erittäin hyvää lakkahillon kanssa.

Kysyjän kommentti

Näin on.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 09:58

söin viime viikolla sonnin töyssyä,
ostin ternimaitoa 2€ / litra.

sonnin töyssy = uunijuusto ternimaidosta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 10:00

nyt olen olevinani viisas, kun hain apuja googlest ja siel ol et ternimaidosta tehtyä uunujuustoa..joka on niin taatisen hywää...mist mä saisin ternimaitoa nyt just ...alkoi tekeen mieli uunijuustoa njam...kuolaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 10:18

En ois tiennyt,mikä on sonnin töyssy nyt senkin tiedän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 10:22

Enpä ollut minäkään tuota nimea ennen kuullut...aina napsuillessa viisastuu, kiitosta vaan kysyjälle. Ternimaito on hyvää, aah uunijuustoa ja pannaria. Vilma tuossa parhaillaan latkittaa ternimaitoa. Meille sitä tulee silloin tällöin elämäntoverin työn kautta, kun joistakin taloista voi saada tuoretta ja hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 13:28

Minä olen tiennyt mitä sonnintöyssy on , ja ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen olen inhonnut sanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 17:23

Se on nk. juustomaitoa. Vuosina 1 ja 2 siitä tehtiin Savossa uunijuustoa
Jyväskylän yliopiston vuonna 2003 tekemän tutkimuksen mukaan ternimaito edistää lihasten kasvua.
Jari Piiraisen mukaan suomalaisessa hiihtovalmennuksessa oli kova ternimaitobuumi 1990-luvulla, etenkin 1993–1994. Hänen mukaansa Lillehammerin olympialaisissa oli Suomen hiihtomaajoukkueella mukanaan ehkä jopa sata litraa ternimaitoa. Nykyisin ternimaitoa ei hiihdossa juuri käytetä.

www.mtv3.fi/urheilu/arkisto..../04/638447

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:41

Joka päivä ihminen oppii jotain

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 19:24

Jos en olisi näitä asiantuntevia vastauksia lukenut, olisin veikannut jotain vahvaa drinkkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.01.2010 - 16:47

En ole tuota nimeä uunijuustolle kuullutkaan. Mutta lapsuudessa oli tuttu jälkiruoka ruokapöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 21:55

Ikävä kyllä sitä ei tahdo olla missään.Parasta mitä tiiän.