LIV D: Vanhemmuus pilasi elämäni

www.ruutu.fi/video?vt=video_...vid=230645

"Lasten hankkimisen pitäisi olla elämän ihanin asia, antavathan he tarkoituksen elämälle. Osa vanhemmista on kuitenkin toista mieltä. He kertovat avoimesta katuvansa päätöstään ja toivovat voivansa palata ajassa taaksepäin."

Vanhempiaan ei voi valita, mutta Luojan tähden, ne vanhemmat voivat valita, tuleeko lapsia vai ei. Tuli todella paha mieli tosta dokkarista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 19:13

Jokaisella lapsella on oikeus rakastaviin vanhmepiin. Voi vaan kuvitella kuinka pahalta tuntuu lapsesta, jos hän saa kuulla pilanneensa vanhempiensa elämän. Kenenkään ei ole pakko tänä päivänä hankkia lapsia ja jokaisen lapsia suunnittelevan on syytä muistaa, että lapset eivät aina olekaan hymyileviä, terveitä ja kaikin puolin helppoja palleroita, joista ei ole ikinä mitään vaivaa eikä huolta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.01.2010 - 07:21

niin , mut jos minullalin ois kaksoset ,mies joka asuu työpaikalla eikä talous apua, niin kyllä ne pilvilinnat karisee, tulee riitämättömyyden tunne, kun ei ehdi olemaan tarpeeksi hyvä, äiti, vaimo, taloudenhoitaja ym mitä se koti ja lapset siis ne ihan pienet ja mieskin vaativat...yksin kertaisesti olet vaan niin väsynyt sit loppu illast, kun mies haluis seukata niin et jaksa kuin kömpiä pehkuun, jossa unikin saataa olla hyvinkin katkonaista , jos nuo kullan nuput vaiks kovinkin ovat esim.koliikki lapsia, tai jo nälkäsiä vaan..niin en kyllä itse jaksais olla mikään äippä aurinko, vaikka yli kaiken rakastan sitä koko perhettä, eikä ne äidit siin ohjelmas oleet vihaisia lapsilleen , mut arki vaan on monesti tuollaista , ei ole kuin ne pikkuiset joiden kanssa höpöttelet ja touhuilet , jos ei ole varaa palkata lastenhoitajaa , taloudenhoutajaa, niin itse teet kaiken...itselläni oli tuo vanhempi tyttö, niin koliikkinen , et ei nukkunut päivin ei öin.. siinä sit yöt yritin olla, et ei isää häirittäis, hän kun kävi työssä , jot jaksoi niit homiaan tehdä, yritin itse siin pienen vauvelin kans uurastaa taloutta , lastenhoita ,valvomisia .... mut en kyl sitä isää sit enään jaksanutkaan huomioida .. jot sympatiani on kyllä noiden äippien puolella , en itsekkään ikinä pahaa tuost kullannupustani ajatellut , mutta kyllä se jatkuva itkeminen hermoja raastoi, kun ei saatu edes selville mikä lasta vaivas, vanhemmiten vaan ilmeni , et ei hännelle sopinut maito .. tuo pieni maitopullo olikin hännelle siis sopimatonta ja aiheuttu masu vaivoja .. silloin ei puhuttu mitään maidon sopimattomuudesta , jot ei tullut tuo seikka kellekkään mieleen ..mutta todellakaan en hetkeäkään lakanut rakastamasta tuota pientä kultaani jota rakastan syvästi vieläkin sekä hänen omia pikkuisia kullan nuppujaan , joille osattiin heti antaa apteekin maitoa ... :) vielä jos sopii kysyisin , kuinka monta lasta sinulla on ? itselläni 2 ja 4 lastenlasta .. ikää sen verran , et voisin jonkin sortin kokemuksestakin jo puhua .. mut kaikella hyvällä :)

Lähteet:
omaa kokemusta ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 09:37

niin,
lapset eivät ole lemmikkejä,
jotka voidaan laittaa kenneliin tai myydä tai lahjoittaa pois,
jos on " pito-ongelmia".

itselläni ei lapsia ole,
mutta lainaksi niitä on sisaruksilta saanut,
ja aina on mukava ollut palauttaa takaisin vanhemmilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 10:36

joopajoo. ne ruusunpunat putoo linssien päältä tosi nopeesti. surkeinta on että lapsi tuntee olevansa ei -toivottu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 12:05

On lapset mukavia.Odotan innolla syntyvää lapsenlastamme.MUTTA TOTUUS ON ET LAPSET OVAT MEILLE VAIN LAINAA.Kasvavat ja lähtevät kotoa.Mutta silti meidän lapsemme ovat aina olleet toivottuja kaikki 4 mitä meillä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 12:44

Totta... lapsilla ei todellakaan ole mahdollisuutta valita vanhempiaan, mutta vanhemmilla on mahdollisuus valita tuleeko lapsia vai ei ja sitä mahdollisuutta heidän tulisi käytää ennenkuin on liian myöhäistä. Lapset eivät ole mitään leluja jotka tehtyään ja kotiinsan otettuaan voi heitää roskiin kun niillä leikkiminen ei enää kiinnosta. Lapsia ei myöskään voi unohtaa epämääräiseksi ajaksi huoneen nurkkaan aina niin halutesaan, eivätkä he ole koneita joita voi hallita nappia painamalla. He ovat eläviä olentoja joista on pidettävä huolta kaiken aikaa ja kaikkialla eikä se huolenpito saa loppua täysin lasten aikuistuttuakaan olivatpa he millaisia tahansa. Tämä jokaisen on tehtävä itselleen täysin selväksi ennenkuin ryhtyy lapsentekoon. Vain siten vanhemmista ei tule niitä äitejä ja isiä jotka katuvat lapsiensa syntymän jälkeen näiden alullepanoa ja kotiinsa ottoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 13:01

Lapset on lahja .Joita täytyy huoltaa ,hoitaa kaikin tavoin hyvin.Ettei aikuisina tule tai joudu kuunteleen.Että pilasit elämäni.Vanhemmat rakentavat uutta sukupolvea elämälle eteenpäin.
Rakkautta ja turvaa lapsi tarvitsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:41

meitä on monta

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.01.2010 - 16:43

On äitejä jotka tykkäävät tekotavasta mutta ei lapsista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 17:33

Minulle oma äiti sanoi aikanaan, että en ole koskaan tuottanut mitään muuta kuin harmia ja murhetta, ja että sinusta ei tule koskaan yhtään mitään.Äitini on jo tähtitarhoissa,eikä hänen tarvitse hävetä lastaan.
OLen omalle lapselleni aina kertonut, kuinka paljon häntä rakastan . Kannustan asioihin, jotka ovat lapselleni tärkeitä.Olen mukana, en sekaannu heidän perhe-elämäänsä.Elän. Olen, kaikesta huolimatta.
Lapsihan on lahja. Arvokkaampi asia kuin mikään muu.Lasta ei saa koskaan hyljeksiä, arvostella.
Äidin pitäisi pitää lastaan kuvaannollisesti kädestä kiinni läpi elämän.
Hyvä lapseni, kahden pienokaisen , ihana äiti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.01.2010 - 01:56

Omalla kohdalla tilanne on ollut ja on juuri päinvastoin.
Mikään ei ole hienompaa kuin nähdä jälkikasvun oppivan konttaamaan, kävelemään, puhumaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.01.2010 - 23:06

Ja lopussa jokainen haastateltava sanoi että ei vaihtaisi pois jos saisi mahdollisuuden. Mielestäni dokumentti ei ollut mitenkään mustavalkoinen vaan ajatuksia herättävä.