Mikäli olen antanyt lapselleni rahaa ja homma ei pysy hallinnassa.viimeeksi tehtiin velkakirja ja lyhennyssopimus.en ole saanu

eurookaa. mikä on sopimuksen vanhehemisaika?

Lisätty: 14.01.2010 - 05:40

Nyt onkin kyse siitä että jos tehdään velkaa niin se on opeteltava maksamaan pois.Ei pankkikaan anteeksi anna. Elämänkoulua.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 14.01.2010 - 08:40

Niin, tuttu juttu. Itse olen erehtynyt takaamaan lainoja ja toisen jouduin maksamaan pankille ja nyt on hänen asuntovelkansa kontillani. Mutta en minä sitä taloa silti saa vaikka maksankin sitä.
Yritä olla lujana, äläkä ainakaan enää lainaa rahaa ennenkuin entiset ovat maksettu pois.

Kysyjän kommentti

niin paljon hyvä vastauksia että pakko oli valita jokin.ja sinullakin tuntuu olevan kokemusta asiasta. Timppa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2010 - 23:58

Toivottavasti tästä on apua www.taloussanomat.fi/arkisto...9922153/12

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 00:58

Haahaa! Vanhaksiko aiot elää? Siitä se riippuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 07:00

laita sihen velkakirjaan ehto, et tämä velka ei vanhene koskaan, ennen kuin on viiminenkin erä ja euro maksettu....ja viel sinetti loppuun...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 08:34

Onpas harmillista. Velkahan täytyy maksaa takaisin vaikka olisi oma lapsi kyseessä. Lujana vain ja ulosmittaushan on yksi keino...ainakin voit siitä mainita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 10:39

hmm -onnex olen sen verran "köyhä" ettei tartte lainailla kakaroille. oottakon vuoroaan jahka kupsahdan. sitten voivat tapella -jollen ole vetänyt kaikkea tasaseksi.
tosiasiassa lapseni ovat jo pienestä oppineet käyttämään rahaa kaupassa. huomaavat että kaikkihan maksaa!! tytölle olen ollut ajokorttia takaamassa - hyvin maksoi pois pienistä tuloistaan. poika säästi itse 250€ iPod´a varten. tosta tietty joutui ruohonleikkausvelkavankeuteen - kun piti äkkiä saada se vehje. mutta kun kesän eka ruoho on leikattu, on velkakin kuitattu.
nää on näitä elämän ihanuuksia. kait.........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 12:12

No ompa kurja juttu.Ei minulle ole sattunut tämmöistä vielä eteen. vaikka en kyllä ole ollut takaamassa mitään lapsieni lainoja.Mieheni on ollut.Saa nähdä toivottavasti hänelle ei käy mitään tuommoista. Sellaisia ne lapset ovat avustaa pitää ja sit kun on takaisin maksun aika niin ei tahdo rahaa löytyä.Olen kyllä opettanut et takaisin pitää maksaa minkä lainaa.Toivottavasti on oppi päähän mennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 13:34

Hyväksikäyttäjä, tunnistakaa ajoissa.Toiset tallaa koko elämänsä toisen rahoilla.Lupaavat maat ,mannut ja rukoilevat .Mutta maksa ei takaisin.Harmillista ...............

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 14:29

Kyllähän sen voi laittaa ulosmittaukseen, vaikka oma lapsi onkin. Tietty siinä tulee vastaan sitten tunne-/isä-lapsisuhde. Että voinko tehdä niin vai en. Mutta miltä itestäs tuntuu. Tiedän omasta kokemuksesta kuinka vaikeata on saada läheisiltä ihmisiltä lainaamaansa rahaa takaisin. En kyllä koskaan ole mitään isoja summia lainannutkaan, mutta vaikka kuinka pienistä olisi kysymys , "ne vaan tahtoo unohtua".
Kysy joltain juristilta kuinka sopimuksen kanssa on !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:54

Ulosottoon vaan jos ei rahoja maksa takaisin..Minä olen kyllä tyttärelle lainannut rahaa..ja maksanut heti takaisin pikkuhiljaa..kun on pystynyt..Paperi tehty paljon on lainannut..ja vihko minne laitettu lyhennykset..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 19:04

En ole minäkään vielä rahojani takaisin saanut, saankohan koskaan ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 19:20

Autorahoja olen lapsilleni lainannut eka autoa varten. Yksi maksaa satasen kuussa lyhennystä tilille. Tulee automaattisesti. Toinen maksoi aika nopeesti takaisin koko summan kun pääsi töihin. Kolmas alkoi lyhentää, mutta se on vielä kesken. Täytyy jossain muotoa katsoa, että kaikkia lapsia kohdellaan samalla lailla. Summat eivät ole kovin suuria, käytetyistä autoista kun on kyse, mutta halvemman lainan saivat kuin pankista ja itse heille ehdotin kun olin omilta vanhemmiltani saanut vähän jemmaan ylimääräistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2010 - 20:20

Älä lainaa itseäsi vahvemmalle. Heikoille ja hädänalaisille lainaa, mutta älä odota saavasi maksua takaisin.