Kirjoitatko kirjeitä,postikortteja tai tekstailet viestejä,jos jollain on merkkipäivä?

Inhoan,jos saan merkkipäivänäni tekstiviestin.Siinä ei ole ajatusta,se on persoonaton ja laiskan
ihmisen merkki.En koskaan kiitä viestistä,vaan poistan sen kylmästi.

Avainsanat: merkkipäivät kirjeet postikortit tekstiviestit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.08.2008 - 11:01

No sehän on tosi reilua.. Ainakin olet ollut jonkun ajatuksissa, kun viesti on sinulle lähetetty.

Itsekin pidän enemmän 'vanhanaikasesta postista', ja tykkäänkin lähetellä kortteja ja kirjeitä (ja lisätä mukaan jotain pikku ylläriä ja sälää). Muutenkin pidän enemmän lahjojen antamisesta kuin saamisesta. Mutta nykyään nuo tekstarit tahtovat olla yleisempiä, kännykät kun on muutenkin suunniteltu helpottamaan elämää..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.08.2008 - 10:57

Minä ainakin lähetän postikortin varsinkin sillon jos henkilö jolla on merkkipäivä on minun sukulainen, kaveri tai ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2008 - 13:36

Laiska olen ollut aina ja näillä sähköisillä tekosyillä tullut entistä laiskemmaksi. Joulukortit vielä kirjoittelen ja sitten joitakin sellaisia ihan 'oikeita kirjeitä' , ei mitään hömppäluuraa.

Jos oikein haluan jotain onnitella, niin sitten menen käymään ja halaan. (ei onnistu minkäänlaisella kortilla)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2008 - 13:45

kyllä minä yleensä synttäri/ joulu/ ystävänpäivä/ pääsiäiskortin lähetän. mutta joskus syntymäpäivän päivämäärä on unohtunut ja huomaa että postitse se ei enää kerkeä, niin silloin lähetän viestin. ja jos minulla on kaverini/ sukulaiseni sähköpostiosoite, niin lähetän hänelle sähköisen kortin. tykkään itse ottaa toivotuksen missä muodossa vain vastaan, koska on kivaa että jotenkin muistetaan siitä tulee hyvä mieli.

Lisätty: 09.08.2008 - 19:54

mä hokasin että, mul meni [ kysymysten avainsanat ja vastausten lähteet sekaisin ] eli ei lähteet ole ( viestin kortin ) # olen näjöjään sählä aina vaan #

Lähteet:
kortin, viestin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2008 - 20:30

Liittymässäni saa lähettää kuukaudessa 1000viestiä tietyllä kuukausihinnalla, eli tekstareita tulee läheteltyä eniten. ;>

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2008 - 09:09

Kortteja lähettelen, on lämminhenkisempää, henkilökohtaisempaa. Kirjeitäkin kirjoittelen ja tietysti omalla käsialalla ,myös osoitteet, koneella kirjoitettu on persoonatonta. Vastaanottaja näkee heti käsialasta kuka muistaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2008 - 13:22

Vanhan kansan ihmisenä mulla on piintynyt tapa lähettää postikortti. Se on huomattavasti paljon persoonallisempaa kuin lyhyt piippaus puhelimessa. Olenpa jopa muutaman kerran lähettänyt sähkeitäkin, kun kortin lähetys on unohtunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2008 - 21:44

Sellasina uusina vuosina, jusseina, vappuina, tms. laitan tekstareita (hupi-sellasii). mut sit kortti, kun on synttäri, kihlaus, tms. + lomalta, missä sitten lienenkin, vaik mökiltä laitan terkkui kortil.
Nimpparina en lähetä korttei (johtuen ehkä siitäkin, ettei mulla oo nimpparia ollu koskaan, niin siihen ei oo nii´nku tottunukaan). Olen itse iloisesti yllättynyt kun joku viitsii vaivautua lähettään kortin tai kirjeen, parempi kuin mikään muu viestiminen, no ehkä kuitenkin henk koht näkeminen vie voiton....