Sanavarasto, onko nykyaikaa?

www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat...01/1031634
Tuliskohan tästä linkistä vastauksia tänne Napsuun.
Ei kai Suomessa olla vielä tuon linkin asteella, joskus kyllä
pistää miettimään asiaa todella.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2010 - 14:00

Tuohon sitä ollaan menossa.
Minulla on joskus vaikeuksia ymmärtää murkkuni tekstareita.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.01.2010 - 14:50

Ollaan jo pitkällä menossa samaan suuntaan brittien kanssa. Pahalta tuntuu, että puhekieli menee noin huonoksi, mutta mitä sillä tekee, jos ja kun jatkossakin koko tulevaisuus hoidetaan tekstareitten ja vastaavien avulla. Kai siihen sitten riittää muutaman sanan osaaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.01.2010 - 17:43

Pahimmassa tapauksessa vähennetään äidinkielen tunteja, eiväthän lapset edes pärjäisi niillä kun alkaa olla nuo slangit sun muut puhetyylit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 17:54

Tekstareiden myötä tuntuu uusia sanoja lyhenteitä tulevat koko ajan lisää.