onko xylitol purkka vain hammaslääkärien propagandaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2010 - 14:24

Itse olen ainakin huomannut, että hampaat ovat paremmassa kunnossa eikä lääkärin ole tarvinnut mitään tehdä vuositarkastuksen jälkeen moneen vuoteen. Kunhan muistaa vaan niitä pureskella joka aterian jälkeen eikä paikat ole kovin vanhoja jolloin saattavat lähteä tiukan pureskelun mukana ;)

Tärkeintä on pitäytyä niissä purkissa joissa on 100 % xylitolia eikä joissain jäljitelmissä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2010 - 14:01

Ei, kyllä siitä on apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.01.2010 - 14:46

Minusta tuntuu että se on pelkkää puhetta, mutta en voi sanoa kun en asiaa sen enmpää tunne. Itse inhoan purkan jauhamista, siksi en sitä pureskele suussani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 17:44

Onhan se lääkitieteellisestikin todistettu,että xylitol on hampaille hyväksi. Estää syönnin jälkeen happohyökkäyksen ja siten hampaiden reikiintymisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 20:24

Ei ole.
Varsinkin lapsilla se on erinomainen apu kun se oma hampaidenpesu on sitä sun tätä.
Kaksivuotias osaa jauhaa purkkaa kuten aikuinen, mutta ei välttämättä vielä pestä harjalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 20:41

Kyllä xylitoli estää hampaiden reikiitymistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 21:21

Minä en kyllä syö purkkaa,vaikka olisi kyllä ihan hyvä asia syömisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 22:44

Noei