Masentaako lama sinua?

Minua masentaa lukea lehdestä kuinkapaljon ihmisiä jää työttömäsi,kun työpaikkoja suljetaan ja ihmisi lomautetaan.

Avainsanat: lama masennus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.01.2010 - 11:17

kyllä nykin, kun kuulee kokoajan , miten firmoja lakkautetaan ja tulee kertaheitolla paljon työttömiä... mutta myöskin miten paljon kakki filunki lisääntyy , tännekin otettiin nyt maahanmuuttajia ja näpistykset ovat kaupoisa lisääntyneet, he kun luulevat , et kauppaan voi mennä ja syödä mahan täydeltä ilman , et pitää maksaa ja sit me rehelliset ne tuotteet kyl maksamme, kun kauppias nostaa hintoja , jotta ne varkaudetkin tulee katetux.. myöskin hirmuisesti on ympäri suomenmaan väkivalta, huumeet täälläkin jo yläluokkalaiset käyttävät , on harmi, kun nuori pilaa terveytensä , myöskin tapot , rattijuopot ylimalkaan kakki paha on niin paljon lisääntynyt .. lehdet täys vaan huonoja uutisia , jot pitää varmaan lopettaa niiden lukeminen , et saa säilytetyx edes hitusen positiivisyyttä tähän maailmaan...

Kysyjän kommentti

Kyllä minua ainankin lama joskus masentaa ja onhan minun miehenikin lomautettu.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2010 - 11:23

Ei masenna henkilökohtaisesti, mutta harmittaa niiden puolesta jotka jäävät työttömiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 11:34

Kyllä ainakin vähäsen.
Itse olen ollut pirteällä mielellä, kun on ollut todella kaunis talvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 11:51

On kieltämättä ikävää lukea ja kuulla jatkuasti uutisia joissa puhutaan lomautuksista ja työpaikkojen vähennyksistä mutta en silti anna niiden masentaa itseäni sillä muutoinhan en ehtisi kuin murehtia kaiken aikaa niiden puolesta joilla ei ole työtä tai joita työttömyys uhkaa. Murehtimisen sijaan pyrin iloitsemaan vielä jäljellä olevista työpaikoista ja vaikuttamaan yleisönosastokirjoitusten, äänestysten ym. avulla siihen etteivät nekin katoaisi. Ihmisten masentuminen ei säilytä työpaikkoja eikä varsinkaan luo uusia. Jokaisen työpaikan puolesta on taisteltava kynsin ja hampain ilman kyyneliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.01.2010 - 12:35

Ei masenna omalla kohdallani, mutta tietysti niille kurjaa jotka jäävät työttömiksi. Jokaisen on kuitenkin elettävä omaa elämäänsä parhain mahdollisin keinoin. Kyllä sitä aina pärjää, kun pistää asiat tärkeysjärjestykseen ja elää sen mukaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 13:53

Ei lama masenna lainkaan, olen jo tottunut siihen. Tällä hetkellä
olemme kummatkin työttömänä vaini kanssa.
-No vapaaehtoistyötä kyllä on yltäkyllin, mutta niistä ei saa euroja.
Suomen työttömistä ei kukaan poliikko edes lotkauta korviaankaan,
eivä ilkeä sanoa edes työttömien määrää. Minä kyllä tiedän, heitä
on erittäin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 14:36

Henkilökohtaisesti ei vaikuta mitenkään.
Joillekin lama on mahdollisuus ties mihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 14:38

Kyllä, jos työni ei jatku sen vuoksi. Parin kuukauden sisällä sen tiedän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 16:26

Ei minuun lama mitenkään.Mutta kaamos masennus se pistää koville .Tää aika vielä raskasta mutta kynttilänpäivänä jo helpottaa .Sekin helpottaa paljon kun marraskuulla sataa lunta ja valoisuus lisääntyy.Toisilla on taasen keväästä syksyyn valoisuuden takia.Maailmassa monta ihmeellistä asiaa se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa............

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.01.2010 - 17:38

Se on todella ikävää näille työttömiksi joutuville. Itseäni ei vaikuta lama mutta masennus on nyt kova: olen hukannut erittäin tärkeät yrityksen paperit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 17:51

Kyllä se masentaa. Joskus tekee mieli sulkea telkkari, kun uutisissa kerrotaan peräkkäin monesta yrityksestä, jotka sanovat irti ja lomauttavat ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 18:25

Kyllä sillätavalla masentaa,kun tyttären lapset on lomautettuna..ja asuntovelat on olemassa heillä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 18:40

Kyllä masentaa kaiken kaikkiaan, mutta erityisen paljon kiukuttaa, kun se osuu omalle kohdalle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 20:30

Ei omalla kohdallani, mutta onhan se surullista lukea että esim. Heinolasta tuntuu koko teollisuus katoavan.
Varmaan jokaiseen vaikuttaa kuitenkin ainakin välillisesti jollain tavoin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 10:39

Ei, en ehdi ajatella koko asiaa. En voi kantaa koko maailman murheita niskassani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:16

Henk.kohtaisesti ei ole lamaa, joten ei.