Tässä se taas nähdään miten vanhan ajan tavarat kestävät ja ovat arvossaan, vai mitä?
www.tekniikkatalous.fi/duuni...=-13012010
Taisi kovien pakkasten aikaan uudet autot kärsiä eniten ja vanhemmat vaan hyrräsivät eteenpäin.
Avainsanat: parempi vanhassa vara
Ilmoita asiaton kysymys
Vastaukset
Kysyjän valitsema paras vastaus
Joopa joo,muistan kuinka meidän 1300 Kupla lähti pakkasaamuina kuin palmupuun juurelta,sisällä piti olla vaatetettuna kuin naparetkelle,mutta Riemukupla toimi.
Kysyjän kommentti
Kiitos vastauksistanne. Niinhän ne sanovat, että vanhassa repussakin on paremmat eväät...
Ilmoita asiaton vastaus
Muut vastaukset
70-luvun alussa Tunturirallissa oli Sevettijärventie pikataipaleena mennen tullen. Armeijan teltoissa kisailijat pitivät taukoa että kaikki ehtivät telttaleiriin. Pakkastakin on ollut niillä leveysastella kuin talvisotatalvena konsanaan.
Eräs "finski Zikulilla" kisannut kertoi että oli oli yksi auto Sevettijärven tauolla joka lähti käyntiin ilman apuja. Se oli kuulemma Siperian oloihin rakennettu? Tiiä noita vanhempiakaan kaikkia kehua.
Ilmoita asiaton vastaus
näin on ja mones muussakin asiassa pitää paikkansa...
Ilmoita asiaton vastaus
Tuo auto on tietysti erikoisauto. Kyllä meidän autot ovat liikkuneet nytkin ihan ok, tosin niitä ei säilytetä ulkona pakkasessa.
Ilmoita asiaton vastaus
Tulipa mieleen kun palvelin res.lääk.au;ssa Lahdessa talvella ja minulla oli idän ihme mosse.
Kovilla pakkasilla kun pyöräytti kammella muutaman kerran,sitten starttasi,niin jopa hörähti
käymään.Hinasin muiden amerikanrautoja käyntiin. Että silleen.
Ilmoita asiaton vastaus
Ymmärsin tuosta jutusta että olisi ollut uusi auto kun puhuttiin tullimaksuista. Kone siis kunnossa ja kun vähän ruostunutta peltiä vaihdetaan ja maalaillaan, niin ihanhan tuo on kuin uusi.
Muuten olen samaa mieltä että vanhukset ne kestää tuulet ja tuiskut. Ja ovat paljon kestävämpiä kuin nykyiset tietokoneautot.
Ilmoita asiaton vastaus
Uusienautojen tietokoneet hyytyvät ja usein niitä ei saa edes hinata,eikä niitä voi itse korjata.
Ilmoita asiaton vastaus
Miten sen nyt ottaa.
70-luvulla oli pakko opetella tekemään moottoriremontit itse, kun lähes auto kuin auto oli koneremontin tarpeessa sadan tonnin kieppeillä.
Edellisellä koslallani ajelin puoli miljoonaa ja vaihdettaessa se oli vielä hyvässä kunnossa.
Käyntiinkin lähti kovallakin pakkasella, vaikka diesel olikin.
70-luvun Transit ei lähtenyt käyntiin, jos sen jätti varjoon.
Ilmoita asiaton vastaus
Tuttu hainausautokuski muutama päivä sitten kertoi, että pakkaseen hyytyneistä autoista 8 kymmenestä on valmistettu 2005 vuoden jälkeen. Eli ei ne uudet kotterot ole edes pakkasen kestäviä.
Ilmoita asiaton vastaus
Olen samaa mieltä..kun Tuulikki 100..uudet autot ei pakkasesta tykkää..vanhat autot varmempia..
Ilmoita asiaton vastaus
Ehdottomasti samaa mieltä!Nyky ajan jutut ei kestä mitään ja yleensä jo ekan viikon jälkeen menee takuuseen tai ei löydy "varaosia".(esim.imurin pölypussit)
Ilmoita asiaton vastaus
Vastaa kysymykseen
Rekisteröidy vastataksesi kysymykseen. Rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa!Rekisteröidy
Oletko jo rekisteröitynyt? Kirjaudu sisään
Ohjeita vastaajalle
- Vastaa esitettyyn kysymykseen.
- Kysy itseltäsi: "Auttaisiko vastaukseni kysyjää?"
Jätä vastaamatta, jos vastaus tuohon kysymykseen on "ei". - Noudata Napsun sääntöjä.
- Pyri antamaan selkeitä ja perusteellisia vastauksia.
- Älä oleta, että kysyjä tietää kysymyksen aiheesta yhtä paljon kuin sinä.
- Kirjoita itse omat vastauksesi. Viittaa lähteeseen, kun lainaat tekstiä.
- Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.