Kannattaako lenkkeillä tai uida tai jumpata täysinäisellä vatsalla? Palaako silti läskit? ;)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2010 - 19:11

Lähinnä se vatsan täynnä oleminen vaikuttaa niin että tulee se masu kipeäksi, ja jos on hiilareita mahassa, niin nehän yleensä palaa sitten ensimmäisinä kun lenkille lähtee.

Lenkille ei kannata lähteä ihan tyhjällä vatsalla: mutta voileipä (ruis tai täysjyvä) tai joku muu pikku juttu riittää - täydellä vatsalla et yksinkertaisesti pysty juoksemaan.
Matkasta riippuen - jos juokset esim. 50 min siinä kohtaan kannattaa napsaista vaikka kourallinen rusinoita niin siitä saa aika mukavasti lisäpotkua ja energiaa.

Uida ei kannata missään tapauksessa täydellä vatsalla - siis ihan "uida"
-jos taas lilluttelet ja rentoudut vedessä niin ihan sama oletko syönyt vaikka puolikkaan antiloopin ennen.

Jumppaamiseta en osaa sanoa mutta arvelisin että aika tukalaa on jos vatsassa hölskyy sapuskat.

Niin kuin edellä: jos olet syönyt ennen urheilusuoritusta palaa ihan ekana ne hiilarit masusta ja sitten kun ne on kulutettu alkaa läski sulamaan. Jos olet lihaksikas ja ihan oikeaa läskiä ei ole paljoa - pidäthän huolta siitä että et ala polttamaan lihaksia - huolehdi siis protetiinin saannista (mm.kalassa - lihassa)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2010 - 19:06

voi palaa pumppukin. eihän täydellä vatsalla ole terveellistä rehkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 19:22

Olen samaa mieltä,kun palisanterikin,jumppaa ensin ja syö sen jälkeen,jaksaa syödä vähemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 19:46

Ei susikaan juokse syötyään? Kannattaa mennä eläintarhaan seuraamaan teveellisiä elämän tapoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 20:39

Tulee huono olo jos täydellä vatsalla erehtyy rehkimään liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 20:41

Jumppis jo sanoikin aika hyvin tuon asian ja lyhyesti, se pitää
paikkaansa, oikeastaan ihminenkin on eläin tässä luomakunnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 21:31

Voithan tietty kokeilla,syö itses ähkyks ja mene jumppaamaan salille,luulisin,että tulee mahan sisältö ulos...onks se nyt sitten kivaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2010 - 21:39

Saattaa tulla yläkautta ulos ne sun sapuskas, jos täydellä vatsalla yrität urheilla. Ei siinä vanhat läskit silloin pala, mutta eipähän pääse tulemaan uusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 10:14

Ei kannata koskaan lähteä uimaan tai lenkille ynnä muuhun juttuun täydellä vatsalla.pitäs odottaa vähintäin tunti jos vaikka vähän enempi et ruoka vähän sulaa mahalaukussa.Paremmin muutenkin jaksaa mennä kun ei maha ole täysi.Minä en ainakaan itse niin tee.