Valmistatteko koskaan ruokaa pataatista? Minä paistan nyt pannulla en laita perunaa lainkaan.Sit syödään lihapullien kera.

Avainsanat: pataatista valmistettu ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2010 - 14:10

Joulun aikaan oli joissakin kaupoissa myynnissä Saarioisen tekemä Bataaattivuoka 350g hintaan 3,35 e. Söimme sitä taas useamman rasiallisen, samoin jo viime jouluna. Se on vähän samankaltaista kuin porkkana- tai perunalaatikko. Kaupoissa myydään nykyään paljon tuoreita useimmin Israelilaisia bataatteja. Se on se iso kelta/oranssinen juures. Suosittelen.

Kysyjän kommentti

Kiitos tästä parhaasta vastauksesta sinulle.Mulle oli tullut kirjoitus virhe eli paha sellainen piti kirjoittaas et bataatti ei p:llä. Toivottavasti se ei paljoo häirinnyt nyt napsun kavereita.Vaikka joku oli siitä maininnut jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2010 - 10:36

Ostan usein bataattia, laitan sitä yhtenä osana esim. uunijuureksiin. Myös peruna-bataattisosetta teen silloin tällöin.

Lisätty: 12.01.2010 - 12:12

Se on bataatti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 10:39

Minulle täysin outo asia koko pataatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 11:05

Bataattia on tullut käytettyä pojan allergian takia,koska perunalle oli allerginen,niin bataatti käytin perunan sijasta.Bataattivuoka on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 11:39

Valmistan. Bataatti on hyvää esimerkisi muusina ja keitoissa. Se soveltuu hyvin myös grillattavaksi eikä sen makua pahenna yhtään se että sen nimen kirjoitaa vahingossa kovalla p:llä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 12:08

Keittoa olen tehnyt, hyvää on!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2010 - 12:10

Minä syön vain perunaa, bataatit saa jäädä kauppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.01.2010 - 12:45

En ole syönyt yhtään bataattia, mutta köynnöskasvin olen siitä sisälle kasvattanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 14:51

Bataattivuokaa ja se on nam, nam. Uunijuureksena, bataattimuussia ja keittoihin myös. Maistakaa ketkä ette ole ennen syöneet. Ihastutte varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 20:11

keskimäärin kerran viikossa bataati korvaa perunan tämän ruokakunnan menuussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 21:43

Keskimäärin joka kerta bataatti korvaa perunan,olen harrastanut bataattia jo kauan.Ekan kerran kun sitä löytyi paikallisesta ässästä,kiittelin hevi-osaston vastaavaa radikaalista valinnasta.Bataattia keitossa porkkanan kanssa,grillissä muiden vihanneksien ja muuten vaan paistaen.Ihanaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 18:30

Pataatti + tehosekoitin on tuttu yhdistelmä täällä keittiössä,
lopputulos on maistuva keitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 18:22

Siitä tulee hyvä muusi, liian harvoin kyllä sitä tulee laitettua!