Mitä teet kannellisille muovirasioille...mitää tulee kaupasta ostosten yhteydessä?Heitätkö roskikseen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.01.2010 - 17:47

Riippuu ihan rasiasta: osalla ei tee yhtään mitään mutta osa menee kyllä uusiokäyttöön. Pesen ja otan käyttöön hetkeksi käteviä esim. ruoan tähteille joita en raaski heti heittää pois - jääkaappiin ja jos ei koirallekaan kelpaa niin sitten kokonaan pois.

Kysyjän kommentti

Näin minäkin teen.paremille rasiolle..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.01.2010 - 09:36

eipä niillä oikeastaan mitään tee, ei voi esim. astianpesukoneessa pestä.
mutta joskus voi joksikin nippelilaatikoksi ottaa kestävimmän. muuten kyllä roskikseen joutuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 09:40

Minä heitän roskiin.Muovisia astioita on meillä aivan tarpeeksi muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 10:00

kyl on noloa tunnustaa, mut poltolaitokselle , ne jotka voi polttaa ja roskiin ne joitka sinne voi laittaa ..ja just , kun on niin paljon noit pakastus rasioita , et ei ole tilaa , eikä halujakaan niitä säästää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 10:01

Tulee niitä säästettyäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 10:28

On niin paljon rasioita ennestään,et roskiin ne meillä joutuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 10:35

En osta kovin paljoa tavaraa jotka ovat kannellisissa muovirasioissa mutta jos niitä tulee niin roskikseen tietysti. Ei niitä syödä voi ainakaan. Vältän kyllä pakatun ruoan ostamista mutta irtomyynnissä olevasta tulee vain ne paperit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 11:55

Niitä kannellisia muovirasioita joita tulee kaupasta esim. salaattien mukana meillä käytetään mm. ruokien pakastukseen ja säilykseen sillä ne kestävät kansiaan myöten pesukonetta. Muut muovirasiat hyödynnämme esimerkisi kynäkoteloina, tai muiden irtotavaroiden säilytyspaikkoina. Hävitämme rasiat vasta kun ne ovat meneet rikki.. Näin toimimalla säästämme rahaa kun meidän ei tarvitse ostaa pakaste- eikä säilytysrasioita kaupasta. Tuemme tällä tavoin myös jätteiden lajittelua ja teemme mailmasta edes hieman paremman paikan asua tuleville sukupolvillemmekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2010 - 12:06

Pakastuksessa minäkin käytän niitä hyödykseni. Liiat heitän menemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.01.2010 - 12:43

Nuukana likkana pesen ja säilytän myöhempää käyttöä varten. Lähinnä syksyllä pakastamiseen. Pikku nippelit ja nappelit on myös kiva säilyttää niissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 14:13

Säästän seuraavalle sukupolvelle

Lähteet:
TV-mainos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 14:54

Ne paremmat pesen ja pakastan niihin marjoja tai Vilman ruokia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 15:34

Säästän, kun olen keräilijäluonne.
Mutta joku raja siinäkin tulee vastaan jos tila loppuu kaapista niin sitten roskiin.

Tiedoksi vaan, kyllä niitä voi pestä astianpesukoneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 16:07

Niistä on osa ihan käyttökelpoista tavaraa.. Pesen ja säästän ja käytän pieniin ruokaeriin, joita usein jää.Sitten kaikenmaailman nippelit ja nappelit on hyvä säilyttää näissä. Nimi päälle, mitä sisältää. Siistiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 17:27

Roskiin menevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 21:25

Suurin osa menee roskiin.Muutaman oon säilyttäny.Niihi on hyvä laittaa kissan sapuska ku avaa purkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 22:06

Tulee tosiaan mieleen se jogurttipurkkeja seuraaville sukupolville säästävä mummeli kompostipussi -mainoksesta.

Ostan mahdollisimman paljon sellaisia tuotteita, joita ei pakattu turhaan muoviin. Kevään tullessa alan säästää voipurkkeja ja ehkä joitain muitakin pakastukseen sopivia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 22:44

poltettavaksi menevät,
jos joskus joku erityisen hyvä jää säästöön, niin se menee sitä samaa tietä seuraavan suursiivouksen yhteydessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 23:35

Ostan tosi harvoin mitään valmis -salaatteja,mutta jätskirasiat Ainosta tai muista,niitä on hyvä pestä ja käyttää moneen otteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 18:24

Pari on säästössä jos on reissuun lähdössä (kuten huomenna) niin niihin voi laittaa jotain evästä mukaan ja kun tyhjenee niin siirto roskakoriin käy kivuttomastii.
Muuten jääkaappiin ja pakkaseen menee vanhoja kunnon tamperelaisia Sarvis rasioita.