Mitä teette silloin kun oikein koskee eikä mikään auta?

Ei tahdo tehota enää tropit eikä grogit, joten millä ilveellä tästä pääsee yli. Onko vinkkejä?

Lisätty: 11.01.2010 - 22:49

Kyseessä on tuikitavallinen selkäkipu. Välilevyn pullistumasta johtuvaan. Itsehän olin hölmö kun uppouduin niin työhöni että unohdin välillä kävellä.

Lisätty: 19.01.2010 - 12:45

Kiitos kaikille vastanneille. Kaikki neuvot olivat jo tuttaja. Ajattelin kysyessäni että jollain olisi oikein hyvä poppakonsti, mutta ei sellaista taida olla olemassakaan. Myötätuntoni kaikille teille jotka kärsitte kivuista.

Avainsanat: kipu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.01.2010 - 23:19

Kunnon känniä ehdottaisin, mutta ei siitäkään ole kuin hetken apu ja seuraava päivä on kahta kamalampi.

Kysyjän kommentti

Kiitos, niin poikkeava ja houkutteleva neuvo mutta se loppukaneetti laittoi miettimään, jos en sitten kuitenkaan - ainakaan tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 22:46

Mistä kivusta on kysymys??

Sen tiedän, että kipu voi kestää useamman vuoden.
Se häviää iän myötä:)) Lääkkeet ei aina auta, vaan annamma ajan kulua:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 22:53

Itse yritän hakea mahdollisimman mukavan asennon ja olen täysin liikkumatta niin useimmin olen siihen nukahtanut ja kun herään saattaa olla parempi olo,päänsärkyyn ja ainakin flunssaan on auttanut minulla,joskus olen viettänyt sängyssä 1-2 vrk niin että olen nukkunut 2-3 tuntia ja käynyt juomassa kuumaa mustaa viinimarjamehua,sitten taas sänkyyn ja ihan paikallaan. Tsemppiä !!Sairastaminen on yksilöllistä mikä sopii toiselle ei sovi välttämättä toiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 22:57

Riippuu siitä mitä paikkaa särkee.
Useimmiten minulla On särkenyt selkää.
Joskus olen saanut kipupiikkejä. Useimmiten ne ovat auttaneet pari tuntia, joskus jopa useammankin. Epiduraalikin on tullut kokeiltua. Sen jälkeen pantiin kiireellisenä leikkaukseen.
Tropeissakin on eroja. Esim. Panacod kapselina ei auta selkäsärkyyn, mutta poretablettina vaikutus on hyvä. Vaikuttavat aineet ja määrät ovat samat, mutta poreena vaikutus on kuin metrin halolla.
Vahvempiakin on tullut kokeiltua, esim. Temgesigiä, mutta vaikutus oli sama kuin olisi karkin imeskellyt.
Tuo kyllä kuulostaa pahalta, jos grogikaan ei auta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 23:19

Meneppä ulkoonta hakemaan lunta muovipussiin..ja laitat kylmän pussin selkääsi vasten..käy vaikka lattialle selällen ja kylmä pussi selänalle..ja nostat jalat vaikka jonkun rahin tai tuolin päälle..eli polvitaipeista jalkaterään ..siinne minne nostat jalat...Minulla aikanaan helpotti..tämä konsti..kun selkää oikein vielä kirveli ja särki..
En tiedä ymmärsitkö tämän selityksen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 06:00

voi sinuu pient...inhottavii noi kiputilat, minul määräs trimaliinia joskus lekuri, se kyl auttoi kipuun, mut nuppi meni sekasin, vippas niin et ei pystys pysynyt...jot ei ollutkaan siten minun lääkkeeni....miehelläni on kans jokin tehokas lääke, mut en nyt muista nimee , no vaikutus ainakin on niin tehokas, et kun sen tabun on napanut, niin ei ole kuin hetki, kun jo kuuluu sen päivänen kuorsaus, et kovasti rentouttava on vaikutus.....voi kunpa nyt vaan pian pääsisit eroon noist kivuista , pikaista paranemista ja käy lääkäriltä pyytää oikein mojovat tropit , jospa sieltä löytyis resepti ja pian saisit selän kuntoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 08:17

Tunnen suurta myötätuntoa ja itse kärsin samasta vaivasta sekä sormien nivelrikosta. Minulla alaselkä menee juntturiin työssä ja illalla kotona menen mahalleni, rentoudun ja pyydän elämäntoverin apuun. Hän hieroo koko selän öljyllä jossa on rentouttavia aineita sekä mm. kiinalaista vuohenjuurta...etiketti on hävinnyt joten en muista tuosta aineesta nyt muuta. Jos selkä on oikein kipeä niin sitten käytetään Voltaren-geeliä. On tärkeää saada selkä rentoutumaan ja lukot auki. Yksin ollessahan tämä ei tietenkään onnistu. Minulta on leikattu välilevyn pullistuma-80 luvun lopussa ja aika hyvin olen pärjännyt, kun vaan ei kipuihin hermostu. Kävely on parasta lääkettä, joten sitä on muistettava harrastaa säännöllisesti. Nää oli meikäläisen ohjeet joilla itse pärjäilen päivän kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 09:16

Minulla oli hyvin vaikea selkä kipu myöskin ja söin siiheh tramadol 150mg tabuja!
Kävin täällä virossa bioenergia parantajalla 15 kertaa ja nyt olen ilman lääkkeitä kokonaan ,eikä tarttte hyppiä seinille!
Kävin itsekin reiki kurssin ja nyt voin antaa selälle lisää puhtia, jos alkaa kiusaamaan, suosittelen lämpimästi tällaista hoitoa !
Nyt saa elimistökin levätä niiltä kovilta myrkyiltä rauhassa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 09:56

Ymmärrän sinua et kipu on kyllä tuskallista kestää.yritäppä välillä lepuuttaa selkääsi nostamalla jalat korkealle vaikka seinää vasten tai sit sofalla tyynyt jalkojen alla. Myös selkä lihaksia vahvistava jumppa auttaa jos muuten siihen pystyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 12:44

Se on tuo välilevyn pullistuma aikamoinen, kyllä tiedän tarkkaan
sen oikut, kärsin itse samanlaisesta kivusta parisen vuotta, työ-
paikkalääkäri vaan pillereitä syötätti enkä oikeastaa tiennyt mikä
vika minun selläsi oli, lääkäri sanoi vaan että se on lievä väli-
levyn haurastuma. Näi siinä kävin töissä, mutta kerran kun se äityi
kipu niin kovaksi, olin kesälomamatkalla etelä suomessa, jouduin
tien päältä suoraa lähimpään sairaalaan kun jalat petti.
Täälläpäin sitten leikkasivat sen, vaikeahko leikkaus kun oli alhaalta
toinen levy. Leikkaus onnistui erittäin hyvin, siis ei mitään jälkiseurausta.
Lääkäri kysyi minulta että kukahan lääkäri sinua on tutkinut noinkin
pitkän aikaa, sanoin työpaikkalääkäri, leikkaaja sanoi voi voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 17:44

Joskus olen turvautumut nukahtamislääkkeen ja kipulääkkeen yhdistelmään. Melkoista sekakäyttöä, mutta unen jälkeen on kipu ollut hallittavissa huomattavasti paremmin.