Sorsitaanko köyhiä? Onko tämä edes laillista??

www.iltalehti.fi/uutiset/201...0_uu.shtml
Milläs elät jos ei ole fyrkkaa? Kauppa heittää kaatopaikalle enemmän ruokaa kuin mitä köyhät näpistävät.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 20:17

Ravintola saa valita asiakkaansa, mutta kauppa ei.
Toistaiseksi. Jotenkin minusta tuntuu, että tämä ei välttämättä tule menemään läpi. Joku saattaisi heittää kehään r-kirjaimella alkavan kortin.
Ei täällä kenenkään pitäisi sentään nälkään kuolla. www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lid...l/6010.htm
Janosta en mene takuuseen. Toisaalta ei täällä I-luokan olutkaan maltaita maksa.
Makaronia saa eurolla monta pakettia.
Vitosella elää ruoan puolesta viikon, jos ei ole nirso, mutta vuokra onkin jo toinen juttu.
Porttikieltoa ei kannata hommata muualle kuin kapakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.01.2010 - 19:34

Tuo juttuhan ei nyt ollutkaan köyhistä, vaan taparikollisista. Kai se laillista on, kun sitä ministerit puuhaavat, porttikieltoa kauppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 21:27

Jollakin keinolla ne varkaat on kuriin saatava.minäkin olen köyhä,mutta ostan ruokani,en varasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.01.2010 - 21:33

Olettaisin tuon jutun tarkoittaneen näitä pikkunäpistelijöitä jotka karkkia ja muuta pikkujuttua taskuunsa pistää. Myös niitä jotka myyntitarkoituksessa varastaa, vaihtaakseen rahaksi ja sen edelleen päihdyttävien aineiden ostoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 23:31

Mitä järkeä on jotakin pikkujuttuja varastaa..ja menettää maineensa...Kyllä on kurjaa jos kauppaan tulisi porttikielto..Alkoon voisi monelle olla hyväksi porttikielto...sitä kannatan..kun sieltäkin varastetaan pulloja aika tavalla...satun vaan teitämään..kun olen ollut sellaisessa liikeessä töissä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 07:01

Eiköhän porttikielto tarkoita niitä näpistelijöitä/varkaita jotka myyvät varastamansa tuotteet. Olen kuullut meidän ostarilla että voi "tilata" vaikka joulukinkun, kodin elektroniikkaa jne. Monelta taparikolliselta on MAINE mennyt jo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 10:32

Ei tuossa ole lainkaan kyse köyhistä vaan rikollisista jotka näpistelevät kaupoista. Ne kyllä pitäisi jo saada kuriin eli minisetri on oikelalla asialla. En halua maksaa tuotteiden hinnassa varkaiden kolttosia.Kaupoista varastetaan kaikkea mahdollista, ei se nyt karkkia ole pelkästään. Elintarvikkeissahan ei ole hälyttäviä tarroja joten sisäfileen voi psitää poveensa ihan huoletta eikä isossa marketissa varmasti ehditä ottaa varasta kiinni vaikka asian seurantamonitorista huomattaisiinkin.
En kannata minkäänlaista rikollisuutta, en pientä enkä suurta.

Lisätty: 12.01.2010 - 12:05

Lisään vielä että varastaminen ei ole laillista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 15:18

Varastaa ei saa , ei rikkaat kun köyhätkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 17:46

Varmaan niihin myymälävarkauksiin syyllisyvät yhtä lailla rikkaat kuin köyhätkin. Kyllä ihmisen on ruokansa sentään jotenkin muuten saatava hommattua kuin varastamalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 17:56

Juuri oli juttua parivaljakosta joka Hämeenkoskella meni saman päivän aikana kolme kertaa varkaisiin samaan kauppaan. Jäivät kiinni vasta kolmannella kerralla kun vahti huomasi, aamulla ja päivällä sai lastata reppuun kaljaa ihan vapaasti kun ei ollut vahteja paikalla. Valvontakamerasta näkyi myöhemmin kuinka hyvistä asiakkaista oli kyse, samoja juntteja oli epäilty jo aikaisemminkin. Kun henkilökuntaa on vähän ei jokaista kauppaan tulevaa voi vahtia, eivät ne nälkään kuole vaikka ihan joka kauppaan eivät varkaisiin pääsekään.

Tosin Lahden hennalassa yrittäjä kyllästyi erään porukan jatkuvaan varasteluun ja esti näiden sisälle pääsyn oveen teipatulla lapulla. Lopputulos oli se että ammatinharjoittaja sai sakot syrjinnästä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.01.2010 - 16:44

Sorsitaanko Köyhiä? Eikö sitä ole tapahtunut mailman sivu.Tottahan on että kaupat heittää ihan hyvää syötävää veke ja paljon.Sitä ei pienen aivot ymmärrä.