osaako kukaan italiaa koska minä osaan ja minusta tuntuu pikkasen ulkopuoliselta koska kukaan kavereistani ei osaa ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 17:39

Parlo in italiano un po, mutta tulen hyvin toimeen suomenkielellä, vaikka tätä suomeakaan ei kaikki osaa:)

Lisätty: 11.01.2010 - 18:48

p.s. ainakin italialaiset;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 17:31

Eiväkö ainakin suurin osa kavereistasi osaa suomea, joten kai kommunikointi onnistuu?
Minun italiani on tasoa " Una birra, per favore", mutta silti viihdyn Italiassa mainiosti, enkä tunne itseäni edes kovin ulkopuoliseksi. Ystävällistä väkeä nuo italialaiset. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 17:35

Ikävä kyllä en osaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2010 - 17:46

Miksi ihmeessä koet ulkopuolisuutta, jos osaat italiaa ja kaverit ei. Osaa minunkin ystävät muita kieliä, mutta tuskin siitä kärsivät etten minä osaa. Onhan meillä yhteinen puhekieli, tämä äidinkieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 18:19

translate.google.com
Ole huoleti, tällä ohjelmalla osaat vaikka mitä kieltä,
kirjoita oikeaa suomenkieltä, ei murre sanoja.
Kyllä onnistuu. Alla pieni näyte.
Hey, ciò che vi appartiene, vi è stato un gelo
un bel po '. Questa è la lingua italiana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 18:56

Parlez-vous français?
bière pour tous

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 19:04

Ei harmita vaikka en osaa italiaa...hyvin tullut muutenkin toimeen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 19:07

בירה עבור כל, ועד מהרה!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 20:24

miks tunnet itsesi ulkopuoliseksi .. jos hallitset suomenkielen ja asut täällä niin onko välii sit , jos vaikka itsekkin puhuisit suomessa kun olet niin suomea..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 20:45

kannattaa muuten opiskella muitakin kieliä, ei tunne itseään ulkopuoliseksi esim. venäjällä, japanissa tai kiinassa.
italiaa puhutan vaan italiassa ja san marinossa virallisena kielenä,
toisena virallisena kielenä italia on muun muassa sveitsissä, sloveniassa ja kroatiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.01.2010 - 21:30

Taitaa olla enemmänkin tätä suomenkieltä ja murteita, joten ehkä väärä paikka. Miksi sinun muuten pitää korostaa sitä italiaasi, senkö takia tunnet itsesi ulkopuoliseksi. Puhuhan ystävien kanssa ihan suomea niin ei tule noita syrjäytymisongelmia. Menet sitten joskus Italiaan harjoittamaan kielitaitoasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 22:04

No en osaa enkä kyllä halua osatakkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 01:03

Kaverisi ne ulkopuolisia ovat etkä sinä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 10:25

Mitä kieltä ne sitten osaavat? Jos olet suomalainen ja asut Suomessa, kyllä täällä omaa kieltämme aika laajasti hallitaan, eikös vaan? Oletko nyt nostamassa omaa egoasi tuolla jutulla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 23:45

Ihan hyvä,että italiaa osaat,mutta varmasti suomeakin,jota kannattaa puhua kavereiden kanssa,jos ei he italiaa puhu.Kieltä voit vaalia kuuntelemalla ja lukemalla lehtiä ym.Minkään kielentaito ei ole turha.

Joskus aikoinaan lueskelin kieltä sitä,kunnes tajusin,että italiaa puhuu vain noin 55miljoonaa,mutta espanja on todellinen maailman kieli jota puhutaan laajemmin; yksi manner käyt.katsoen sekä Euroopassa ja mmssa New Yorkissa tulee toimeen espanjalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2010 - 10:46

mitenkäs ny ulkopuoliselta voi tuntua? vähän kuin toinen osaa sukeltaa, minä en -tyyliin......
sun pitää facettaa italialaisia frendejä niin pääsen protkottaan niitten kanssa.
mä kyllä kanssa olen ollu kansalaisopiston jonossa italiankurssille. ikuna pääse ku kauhjat jonot.