Kuka on Tupun, Hupun ja Lupun äiti Aku Ankka - sarjakuvissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.08.2008 - 08:04

Olisko Della Ankka...

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Aku_Ankka

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.08.2008 - 08:35

No ei se niin itsestään selvää ole, alla katkelmia asiaa pohtineiden ’komiteoiden’ mietinnöistä:

Erään 30-luvun aku ankka-stripin mukaan Tupun, Hupun ja Lupun äiti on Aku Ankan serkku nimeltään Sanelma. Samaisessa stripissä kerrottiin muistaakseni että ankanpoikien isälle kävi huonosti kun pojat olivat laittaneet raketin hänen tuolinsa alle. Myöhemmin onkin muutettu että ankanpojat ovatkin Akun siskon poikia, ei serkun poikia.

Tupun, Hupun ja Lupun äiti on nimeltään Della Ankka. Della taas on Aku Ankan sisko, joten ankanpojat ovat todellisuudessa Akun sisarenpoikia eikä veljenpoikia kuten usein mainitaan. Iines taas ei käsittääkseni kuulu sukuun. Ankanpojat kutsuvat kylläkin Iinestä tädiksi. Ankkojen sukupuu ja historia nyt on täynnä pieniä epäjohdonmukaisuuksia.

Don Rosan mukaan. Niin olen ainakin jostain lukenut, en missään tarinassa, vaan Rosan itse sanomana. Miten muuten Tupu, Hupu ja Lupu kutsuisivat Iinestä tädiksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2008 - 09:28

Olen aikoinani keräilyt pojalleni kaikki,mikä koskee Aku Ankkaa,mutta näiden "lasten"äidistä ei löydy selvää vastausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2008 - 09:38

della ankka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2008 - 11:26

Aaron Ankalla ja Hortensia MacAnkalla on 2 lasta. Lapset ovat Della Ankka ja Aku Ankka.

Tupun, Hupun ja Lupun äiti on Della
Aku Ankalla ei ole veljeä
Aku ankan isä on Aaron Ankka

vastasin kaikkiin kolmeen ankka kysymykseen samalla kertaa, ku meni näin pal helpommin.