Oletteko ihmetelleet miksi piimätölkit ovat...

...lujemmin kiinni kun niitä rupeaa avaamaan, saa näpeillä repiä
joskus aika lailla, sitävastoin maitotökit avautuvat helposti.

Lisätty: 11.01.2010 - 12:33

Kissaäitille: ei niillä piimätölkeillä ole yhtään sen pitempää matkaa
kuin maitotölkeillä, samasta meijeristä ne tänne tulee.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 12:33

olen moniskin tölkeis tuohon riesaan törmännyt ja sit kun niit nirhaa , niin se aukee sillee repaleisesti, mist taas ne nesteet tippuu epämääräsesti min sattuu .. en kyl ymmärrä, et eiks nuo kaik tietävät osaa tehdä niit purkkei vähän helpommin avattavix....

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi se oli ihan hyvä, kiitokset muillekin vastanneille,
kaikki vastaukset oli hyviä. No nihrataan noita purkkeja auki, piimä
on terveellistä juomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 12:31

Niiden täytyy ollakkin kovasti kiinne,kun matkustavat pitkiäkin matkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2010 - 12:57

Jaa, jaa, samaa olen minäkin ihmetellyt piimän suhteen. Ihan kuin ne olisi tehty huonommasta aineesta tai sitten se kone joka ne sulkee, on erilainen kuin maitopurkkien kone. Maitopurkeista ei paljon havaintoa ole, kun en osta maitoa. Nykyaikana luulisi olevan helppo saada systeemit toimiviksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 13:14

Minä tiedän missä nestepakkauskartongin valmistus alkoi isommasti. 60-luvun lopulla olin piirtämässä EnsoGutzeitin kartonginjalostustehdas rakennusta Kaukopäähän.
Purepak, Elopak jne lukee purkeissa vielä tänä päivanäkin. Sitä en tiedä kuka tuotantolaitokset omistaa kun valtio meni ja myi tuottavat laitoksensa 90-luvun markkinarako huumassaan. Vai lie mennyt jo 80-luvulla sillä en pysy mukana "nopian rahan" liikkeissä.
Maitoa ja piimää juon ja Gusetin miehet lykkäs kouraan monta pahvimukia päällekkäin kun 70-luvulla kaffeeta joimme. Niitä kannattaa käyttää paljon?

Meijerillä se purkki sulkeutuu kun on saanut mämmit sisäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.01.2010 - 20:51

Niin minäkin kuvittelin, sitten totesin että näppini ovat huonontuneet. Ihan oikeasti, ovat tiukempia mutta syytä en tiedä. Voisiko liittyä siihen missä ne pakataan, eli kenen meijerin purkkeja ovat. Jos kiinnityssysteemit ovat erilaisia. Onkohan niissä liimaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 00:49

Kirjoita ja kysy ja kerro sitten meillekin www.valio.fi/portal/page/por...io/Palaute

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 07:09

Piimätölkit ovat tosiaan tiukasti kiinni, mutta maitotölkit vuotavat usein varsinkin jos ne kassissa menevät kyljelleen.