Onko sinulle tuima suolasta vai suolatonta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 10:23

kun ruuasta puhutaan,
niin tuima on minulle reilusti maustettua tai hapanta,
ei välttämättä suolaista muttei missään nimessä suolatonta

(jatkuva sanaharkka asiasta itäsuomalaisen anoppini kanssa silloin aikoinaan)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 10:33

Tuima suolaisuus= erittäin suolaista, liian suolaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 10:39

Meillä kyllä sanotaan..että ruoka on tuimaa..kun on suolatonta..siis pitää lisätä suolaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 10:43

stadilaiselle tuima on yli 50 % nen ryyppy

"parempi snadit tuimikset kuin bulit laimikset"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 10:46

Anoppini sanoi , vähän suolainen on tuima, täällä hänen miehensä kotipitäjässä Huittisissa miehensä puolesta sanottiin runsas suolainen on tuima. arvoisa nimimerkki sammakko , aiemmin esitetyt kysymykset ovat todella moniulotteisia, ja mikä vastaus on oikea ,ei yhtäkään vastausta saa oikeaksi. Monet kysymykset monen kertaan kysyttyinä tuntuvat jo pisteiden helppohakuisuudelta, ALUN Alusta kysymykset ovat hyvin kevyiltä hankittuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 11:00

Tuima on minun mielstäni voimaakkaan makuista Ruokaa.Voi liiaksi suolainen myös tehdä tylyn tunteen makuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 11:00

Ruuan ollessa tuimaa, se on suolatonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 11:05

Tuima on meillä suolatonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 11:32

Tuima ruoka on vähäsuolaista kun taan tuima tuuli on on kova viima meilläpäpäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 12:13

tuima oli meilläpäin suolaista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 12:17

Pidäydyn näissä vastauksissa;
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/16322

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 12:31

Tuima on suolatonta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2010 - 12:33

Suolatontahan se on ilman muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 12:48

Peesaan VVtä ja mulle tuima on niin suolaista,että menee silmät viiruun.Samalla tietty tiukkaa huikkaa,jolle kyllä passaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 13:00

Tuima on vähän suolatonta, elikkä ruoka tarvitsee silloin lisää suolaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 13:11

Se on kuulkaa niin, että tuima ruoka on suolatonta, sannoo savolaeset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 16:55

Kyllä tuima ruoka on suolaista ja hapanta ja kirpeätä ja katkeraa.

Lisätty: 11.01.2010 - 16:57

Savolaisten sanat ovat ihan erilaisia kun muualla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 19:28

Tuima on suolaton, isäni käyttää tätä termiä näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.01.2010 - 20:42

Tuima on suolaista ja tönkkösuolattu sitten tönkkötuimaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 00:36

Tuima sanana tuo mieleeni lähinnä happamuuden. Jos makuhermot ei tunnista muita makuja, kuin suolan ja suolattomuuden, niin noista kahdesta arvaisin sen tarkoittavan voimakkaasti suolattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 17:55

En käytä kumpaakaan ilmaisua mutta kyllä se minun korvissani enemmän suolaiselta kuulostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 16:57

Jos sanotaan että olipa tuima suolaus tuossa annoksessa niin kyllä kai siinä silloin on ollut ruokailijan mielestä liikaa suolaa. Tosin sanonta "tuima ilme" on minulle tutumpi kuin tuima suola.