Kokkaatko itse päiväruokasi vai ostatko valmiita eineksiä? Sujuuko lihapullien teko vielä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 10:20

itse kokkaan ja osaan

ihan sama katetaanko pöytään yksi vai kuusi lautasta,
eineksiä en ole oppinut arvostamaan edes elämäni 'kiireisimpinä' vuosina,

aikapula on huono tekosyy laistaa 'hella-terapiasta'

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2010 - 10:17

Kyllä sujuu päiväruuan valmistus minulta.kyllä lihapullien teko vielä onnistuu hyvin.Valmis ruokia meillä syödään aika vähän.Joskus niistä kyllä on helppoa tehdä jos aikaa ruuan valmistukseen on vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 11:06

Lounaalla työpaikan ruokalassa täytän vatsani.

Kotona kokkailen ihan ite. Lihapullia tuli tuossa viikonloppuna tehtyä. Eineksistä taitaa olla maksalaatikko suosituin: 5-10 krt vuodessa. Muuten tulee tosi vähän käytettyä eineksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 11:49

Oma ruoka paras ruoka.
Erittäin vähän valmista, mutta joskus esim. pussikeittoja tehdessä saa siitä hyvän pohjan johon voi lisätä sitten itse vaikka mitä. Lihapullien teko sujuu kyllä, mutta jos on rasia 0.59e kaupassa niin silloin saatan luhistua ja ostaa sellaisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2010 - 12:29

Itse teen ruokani lihapullia myöden. Saan halvemmalla ja enemmän, kun itse valmistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 12:57

itse joudun kaik tekemään, mut tuol reisus joskus viskataan jotain pient mikroon hätäsesti, mut kyllä ne lihaspullukat sujuu ja niit kun teen , teenkin koko pellillisen ( onpas tuo nyt vaikea sana pelti ) siin toivos , et voisin pakastaa, mut eivät ole vielä pakkaseen ehtineet , kun ne on hävinneet parempiin suihin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 13:13

Hyvin pitkälti kokkaan itse ja kaikki onnistuu, useimmiten jopa kohtalaisen hyvin...no joo. Kukaan ei ole kanssani nälkään kuollut. Taas on tuoreet kuhafileet odottamassa paistamista ja yhden kuhan keitin jo Vilmallekin. Vapaapäivinä laitan ja tykkään laittaa ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 13:15

"Hyvä ruoka parempi mieli"!Just nyt valmistumassa porkkanasipulibataattikeitto,sekottimeen ja sekaan koskenlaskijajuustoa...Ei kiitos eineksille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 14:12

Kerran tai pari kuussa avaamme - hernekeittotölkin, muuten valmistamme kaiken itse, mies kalaruoat ja minä muut kaalikääryleitä ja lihapullia myöten. Myös leipä on itseleivottua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 16:27

Kokataan ihan ite ja lihapullien teko sujuu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 19:25

Itse tehty ruoka on parasta, tietää mitä syö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.01.2010 - 20:40

Pääasiassa teen yhden hengen ruokia ihan alusta asti itse. Jos on oikein kiire tai tulen jostakin ja on kova nälkä, niin silloin valmisruoka on helpoin ja nopein tapa saada masu täyteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 21:39

Lihapullat onnistuvat hyvin ja muutenkin ostan vähän valmista ruokaa.Valmiina ostan pinaattikeittoa ja maksalaatikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 00:34

Mä en ole kotoani oppinut ruoanlaittoa, sillä mun äitini ei osannut laittaa muuta ruokaa, kuin keittää perunoita. Mä tein itselleni ensimmäiset yksin asumani vuodet sellaista lämmitä ja suuhun -ruokaa, kun en muutakaan osannut. Olin alati sairaana ja laiha.
Avomieheni kotona taasen laitetaan ruoka alusta saakka ja hän osaa laittaa ruokaa. Mä olen oppinut kaiken, mitä mä tiedän ruoanlaitosta, häneltä.

Eli kyllä, laitan itse päiväruokani ja osaan tehdä lihapullia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 00:43

Ruuan laitto on mukavaa....ainakin useimmiten....tietää mitä syö ja välttyy osin lisäaineiltakin.

Lähteet:
kokemus, säästö, harrastus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 17:58

Joskus kiireessä turvaudun eineksiin. Lihapullia teen aina ison satsin kerralla ja laitan pakastimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 20:25

Omatekoiset lihapullat ja omista perunoista muusi.Hyvä mehevä salaatti vaikka puolukasta ja kiinankaalista.Kyllä ei tule heti nälkä.Omatekoinen on ytyä.