Oletko tehnyt mämmiä itse?

Itse en ole mutta mummoni teki 50-luvulla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2010 - 20:27

En ole mämmiä tehnyt itse,mutta olen syönyt itse tehtyä ja se oli hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2010 - 20:30

Ise en ole tehnyt..mutta aikanaan äiti teki joka pääsiäiseksi mämmiä..ja oli todella hyvää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 20:31

En ole tehnyt. Lienee aika suuritöinen pääsiäisherkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2010 - 20:47

En ole itse tehnyt, mutta äitini ja mummoni tekivät pääsiäiseksi silloin kun olin pieni lapsi. Muuten oli hyvää, mutta en tykännyt kun siellä oli seassa jotain hedelmän kuorta. Appelsiinin tai sitruunan. En tiedä miksi niitä sinne oli laitettu. Tarkoitus oli kai jotenkin maustaa sitä. Olisivatkohan olleet pomeranssin kuoria sittenkin. Sitähän mämmiin laitetaan mausteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 20:55

Kerran yritin.
Ohje oli maitotölkin kyljessä ja ihmettilin kun siitä tuli aivan kivikovaa vaikka täysin ohjeen mukaan tein. Pari päivää sen jälkeen Valio pahoitteli asiaa että oli laittanut ohjeeseen väärät ainesuhteet. Vähän sitä epäilinkin kun taltalla hakkasin sitä mustaa levyä astian pohjalta ja sahalla pilkoin pienempiin osiin. Imeskelin pari palaa, ja loput roskiin. Oli sen verran traumaattinen kokemus että en uusi tuota yritystä vaikka saisin kuinka hyvän ohjeen tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 21:13

Hyvä chumba,mulle on mämmi muuten vaan traumaattinen kokemus,etten syö,koskaan enkä tee ikuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 21:13

no enpäs ole moistakaan tehnyt , johtuen ihan siitä, en tykkää koko mämistä, jot sitä ei meillä ole , kuin jos tulee ruoka vieraita , niin heille sitä voin tarjota ...ja silloin kyl ostan kaupast tuon mämmin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 21:42

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 21:50

En ole itse tehnyt, mutta olen syönyt jonkun tekemää. Odotin toista lastani silloin kauan sitten ja iski hirveä mämmin himo. Anoppini sitten teki ja paistoi sitä minulle astiakaupalla. Sen jälkeen olin noin 10 vuotta etten syönyt mämmiä ollenkaan. Nykyisin syön vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.01.2010 - 23:41

Samoin meillä tehtiin koivutuokkoseen mämmi kotona. Minä lähinnä kuuluin sinne tyhjennysjoukkueeseen. Sokeria ja lehmänmaitoa päälle. Ah mitä herkkua. Edelleenkin olen ihan mahdottoman tykästynyt mämmiin. Vaniljakastike on uusi tuttavuus jota nyk. laitan mämmin päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 06:59

En oo tehny itse, enkä oo syöny kun kaupan mämmiä.Aina tulee pääsiäisenä ostettua.Makoisaa on mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 10:27

En ole koskaan tehnyt mämmiä itse.Valmiina olen sen ostanut.