Kun olitte lapsia niin kutsuitteko mummoa,millä nimityksellä?Entä millä nimellä kutsuitte pappaa?Minulla oli mummo vaan mummo ja

pappaa kutsuin ukiksi. Olisko tämä tullut Karjalan puolelta tämä sanonta: Kun pappani suku oli karjalasta lähtöisin.

Avainsanat: millä nimityksellä kutsuitte

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2010 - 18:50

Mummoksi ja ukiksi on tullut aina kutsuttua, niin äidin- kuin isänkin vanhempia. :)

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle parhaasta vastauksesta.Sinulla on siis sanottu samoin kuin minun lapsuudessani.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2010 - 13:27

Mummoa piti sanoa Isoäidiksi, pappaa ihan omalla nimellään Albin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:29

Minun isovanhemmat oliva äidin puolelta mummo ja pappa,mutta isän isä oli vaari(taitaas olla juuriaan farfar).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:40

Minä en edes muista isovanhempiani,olen ollut aivan pieni heidän kuollessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:46

Toinen oli mummu ja toinen oli tätimummu.Papat ja vaarit olivat olleet jo manan mailla .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:59

Karjalasta kotoisin oleva oli mummo ja hämäläinen mummu. Sitten oli vielä vanhamummo joka oli äitini mummo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 14:03

mumma ja paappa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 14:19

mummuja ja pappoja olivat , mutta omaa isääni kaikki kutsui paatroksi, jopa hänen kaveritkin ja äitiä mammaksi kaikki tutut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 15:21

Kumpaakaan pappaani en ole koskaan tavannutkaan, kuolivat ennen syntymääni, samoin toinen mummoista. Onneksi on vielä yksi mummu, täytti vasta 75 :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 15:30

Mummo ja ukki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 15:53

Muori ja vaari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 17:29

Mummo ja pappa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 17:41

Meillä oli mummo ja ukki ja lisäksi mamma ja pappa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.01.2010 - 18:54

Äidin puolelta oli mummo, (vaari jo kuollut ennen syntymääni) isän puolelta oli mamma ja pappa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 23:19

Mummoksi ja vaariksi meillä kutsutaan isovanhempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 01:27

Äidin äitiä omalla nimellään (, kuten kutsuin vanhempianikin omilla nimillään), isän vanhemmat olivat fammo ja faffa eli farmor ja farfar.

Lisätty: 11.01.2010 - 01:28

Avomies kutsuu isovanhempiaan äidin puolelta mammaksi ja papaksi. Ovat Karjalasta hekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 09:07

Isoäiti ja isoisä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 16:31

Mummu ja Pappa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 21:52

Äiteen puolelta mummo ja pappa, isän puolta äijä ja isänäiteetä en oo tavannukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 22:10

Isän äiti oli vielä elossa kun synnyin, muta kuoli pian sen jälkeen, joten en ole kutsunut häntä miksikään. Muita isovanhempia ei ole ollut minun elämässäni millään tavalla mukana. Isäni puhui meille äidistään mummuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2010 - 16:32

Pappa oli useimmiten Illu ja mummo oli Tyyne.
Porukkaa oli siellä aina melko paljon ja eihän tuo olleet pappa ja mummo kenellekään muulle kuin minulle, joten yleensä itsekin käytin ihan oikeita etunimiä tai muiden käyttämiä lempinimiä.