Kuinka paljon lentokoneen paino vähenee maasta noustessaan...

...yläilmoihin noin 9500-10000 metriin, matkustajakoneethan ottavat
maasta lähtiessään nopeasti lentokorkeuden, elikkä paljonkohan
painon vähennys on %:teissa tai kiloissa.

Lisätty: 10.01.2010 - 13:01

Kuinkahan paljon polttoainetta on noin vaikka 150 paikkaisessa koneessa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2010 - 15:32

veikkaan että se kevetyy 40-60%

Kysyjän kommentti

Minäkin olen samaa mieltä kanssasi, maanvetovoima ei ole
niin suuri niin kyllä kai se koneenkin paino vähenee,
ei niillä muuten niin kova kiire ole nousta lentokorkeuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2010 - 12:43

Muodostamansa saasteen määrän. Ts menettämänsä polttoaineen painon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.01.2010 - 23:22

Lentokoneen paino. Eiköhän se kone itsessään paina juuri yhtä paljon kuin maassakin. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2010 - 13:12

Niin miksi sen koneen paino olisi ilmassa sen pienempi kuin maassakaan, jos koneen painoon ei lasketa muuttujia, kuten polttoaine jne. Lentokoneen vauhti ei myöskään vaikuta koneen massaan.