Menisitkö näillä pakkasilla avanto-uintiin??

Oletko koskaan käynnyt ??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 22:33

kyllä avannossa tulee käytyä muutam,an kerran takvessa ihan vapaaehtoisestikin, pakkanen ei siinä hommassa haittaa, paras käynti taitaa olla reippaan kolmenkymmenen asteen pinnassa

paljon ilkeemmältä tuntuu ne vahingossa mulahtamiset, niitä ei onneksi ihan joka talvelle osu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 19:53

En menisi missään lämpötilassa avantouintiin.En vapaaehtoisesti. Ajatuskin pöyristyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 19:59

En menisi avantoon vaikka mikä olisi.Ihailen kyllä niitä ihmisiä mitkä menevät sinne kertatoisensa jälkeen ja väittävät vielä nauttivansa siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 20:09

kerran kun käyt, voit jäädä koukkuun.
tampereella asuessa mm. lentävänniemessä tuli pulahdettua talvella avantouinnilla saunomisen yhteydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 21:23

en menis sinne ikinä.. enkä oo edes uinut meressä yli 2.5 vuoteen vaikka oon ollut floridassa ja nizzassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 21:33

En menis avantoon never.Kovalla pakkasella en mene edes lenkille.Olen oikee "vilukissa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 21:45

Ei se vesi kylmempää pinnassa ole on sitten -5 tai -30 toki tekee hyvää verenkierrolle mikäli ei ole sydän sairautta. On tuolla avannossa tullut lotrattua ja keväällä jäiden seassa josta tulee kyllä ilkeitä pikku mustelmia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 22:39

kaipa se tarvitsisi aloittaa jo syksyllä, että siihen kylmyyteen jotenkin tottuisi.
itse olen miettinyt meneväni vielä joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.01.2010 - 23:00

Olen käynyt avannossa useinkin, ja kyllä näilläkin pakkasilla uskaltaisin. Lämpöisempää siellä vedessä on kuin pakkashuuruisessa säässä kuivalla maalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 00:29

En harrasta avanto uintia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 01:14

never ever

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 01:35

Jos pääsisi saunaan, niin kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 08:21

En ole käynyt avantouinnilla. Suomessa en tarkene edes kesällä paitsi jos on ollut pitkä hellejakso ja vedet on lämmenneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 10:29

En menisi avantoon uimaan missään lämpötilassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 12:36

En minä menis kylläkään.olen hyvin herkkä nahkainen kylmälle vedelle. Sanovat että avantouinti olis terveellistä.Kanattas kysyä tätä Sari Larnolta.Hän ainakin harrastaa tätä avantouintia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:34

En alle 25°veden kasta edes isoa varvasta.Kuka muuten on Sari Larno?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 14:42

No juu kyllä.
Avantouintia kun on harrastettava talvella ja pakkasella.
Espoossa asuessani harrastin sitä pari talvea säännöllisesti ja aikaisemminkin oli kyllä avannossa käyty. Vedenlämpötilahan on talvella suunnilleen sama oli sitten pakkasta -3 tai -33 astetta. Yleensä sinne pulahdetaan suhteellisen läheltä saunaa tai muuta lämmintä suojaa joten ei matkalla ehdi jäätyä. Itse en ole koskaan käyttänyt avantouintiin tarkoitettuja kumikenkiä, mutta suosittelen niitä sillä lumessa paljain jaloin käveleminen ennen avantoa on ikävää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 17:42

Menisin jos uskaltaisin. Avantouinti kiinnostaisi mutta se eka kerta hirvittää niin paljon, etten uskalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.01.2010 - 22:54

Hyrrr.... eihän sinne tarkene juosta vähissä vaatteissa. En todellakaan menisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2010 - 20:00

Kyllä menen jos on tilaisuus .Käyn hallilla 3 kertaa viikossa ja siellä on ulko allas jossa nyt pakkasilla 4-5 sinne molskis ja laskemaan 60 sitten tuntuu siltä ,täällähän voi olla.Muutama sukellus ja ei saunaan vaan lämpimään suihkuun ennen pukemista.
Olo on taasen huumaavan raikas. Terveenä näin.