Oletko oikea vai vasen kätinen?

Mie olen oikea kätinen,omassa perheessäni on vanhin veljeni ja minä nuorin oikeakätiset ja kaksikeskimmäistä ovat vasureita.

Avainsanat: oikea vasen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 12:43

Oikeakätinen,mutta nuorena onnistin puukolla saamaan kahden sormen jänteet poikki, joten vasemmassa on voimaa enemmin.Kaikki säilykepiurkit on auennu ilman työkaluja vasemmalla kädellä

Kysyjän kommentti

Oikeakätinen olen minäkin,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 13:00

oikeakätinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 13:17

Enimmäkseen oikeakätinen.
Lätkää pelasin aikoinaan "väärältä" puolelta ja jotain muutakin pientä teen toisin kuin valtaväestö.
Arvioisin siis, että n.5% minusta on vasenkätinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 13:19

Oikea mutta jäi vaivaamaan tuo Timpan vastaus...? Ettäkö vasemmalla kädellä saa säilykepurkin ilman avaajaa auki???Huh,en minä saisi säilyketölkkiä auki ilman avaajaa kaksin käsin ja vaikka olisi jalatkin apuna niin avaamatta jäisi???!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 13:21

Minä käytän kumpaakin kättä yhtä paljon..oikealla kädellä kirjoitan..onnistuu vasemallakin..mutta tulee sillon takakenoon kaatuvaa kirjoitusta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.01.2010 - 14:26

Oikeakätinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 14:33

aika vahvasti oikeakätinen,
yhtä vahvasti vasenjalkainen (aikanaan mm. korkeushypyssä vasuri oli ponnistusjalka),
johtusko siitä sitten että minäkin pelasit lätkää väärältä puolelta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 14:41

oikeella teen kaikki hommat mutta vasuri hyvänä apuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 15:32

Oikeakätinen olen. Pitäis opetella vasemman käyttöä, kun ei koskaan tiedä mitä voi tapahtua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 16:02

Olen oikea;) ja oikeakätinen, tosin täs vuosia sitten jouduin opettelemaan vasemmalla kädellä ristikoit täyttelee (kivoja harkanvarpaita), kun oikeaan käteeni tuli murtuma ja siin 6vk kipsis, kääk....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 16:58

Oikeakätinen enempi. Lapsena olin vasuri, mutta opetettiin oikeakätiseksi. Vieläkin pidän mailaa "väärällä" puolella, meikkaan silmäni oikean silmän oikealla kädellä ja vasemman vasemmalla kädellä ja muitakin juttuja, mitä ei nyt äkkiseltään muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 09.01.2010 - 17:32

Oikeakätinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 18:38

Olen molempikätinen. Kirjoitan oikealla, mutta onnistuu aika hyvin vasemmallakin. leikkaan ja syön vasemmalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 20:17

Oikeakätinen olen, vasurilla en osaa tehdä juuri mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 21:27

oikeakätinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 21:52

Oikeakätinen olen.Äitini ja toinen pojistani ovat molempikätisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 22:13

Oikeakätinen, joskus olen yrittänyt huvikseni opetella kirjoittamaan vasemmalla kädellä, mutta kärsivällisyys on loppunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 01:27

Oikeakätisiä koko perhe ja koko suku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 10:33

Oikea käsi on useimmin käytössä. Joskus kun oikea käsi on väsynyt vasen käsi auttaa. Yhteispelillä sujuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:49

Kaksikätinen,mutta oikealla kirjoitan oikeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:54

Oikealla enimmäkseen.
Isä kirjoitti aikoinaan vasemmalla kädellä - kunnes meni kouluun. Kuivannon ala-asteella ei moista touhua kauaa katseltu ja isäkin ymmärsi alkaa kirjoittamaan oikealla, ilmeisesti tosin vitsan avustamana.
Kun itselläni oli oikea käsi kipsissä oli pakko opetella käyttämään myös vasenta kättä. Lieneekö isäni peruja mutta yllättävän nopeasti silläkin oppi (pakkohan se oli oppiakin). Ovenlukituksen voi avata ihan kummalla kädellä tahansa ja kyllä allekirjoituskin on ihan yhtä epäselvä kummalla tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 17:51

Kirjoitan oikella kädellä, mutta esim. hampaidenpesu, marjojen poimiminen ja mukin nostamainen sujuu aina vasurilla. Äiti oikeakätinen ja isä vasuri joten minä keikun siinä puolivälissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.01.2010 - 20:49

Oikeakätinen olen, mutta olen aina tehnyt molemmilla, jopa kirjoitan vasemmallakin. Tarkkuuta vaativissa töissä, kuten esim. langanlaitossa neulansilmään, käytän enemmän vasenta kättäni.