Kuinkahan paljon viinan hinta pitäisi nousta...

...että kulutus vähenisi, minun mielestä kulutus ei vähene
korotuksilla lainkaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 11:23

En usko minäkään, et hintoja nostamalla kulutus vähenisi.Sama se on muidenkin nautintoaineiden suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 11:14

Olen samaa mieltä kanssasi.Viina on aina hintansa väärti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 11:28

Se onkin sellainen hauska yhtälö, sillä laskettiinpa tai nostettiinpa alkoholijuomien hintoja, aina lieveilmiöt ja haittavaikutukset näyttäisivät lisääntyvän.

Roimat hinnankorotukset johtavat ilman muuta sosiaallisten ongelmien, salakuljetuksen, kotipolton ja myrkyllisten korvikkeiden käytön lisääntymiseen, joka on sekä kansantalouden että -terveyden kannalta todella epätoivottavaa kehitystä.

Käytön vähentämiseen varmasti on hyvä pyrkiä, mutta toimivat konstit ovat ihan muita kuin hintapolitiikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 11:36

" Alkoholituotteet tuottavat valtaosalle niiden käyttäjiä suurta nautintoa ja tutkimusten mukaan alkoholilla on kohtuullisesti käytettynä jopa tiettyjä myönteisiä terveysvaikutuksia. "

ei varmaankaan kulutukseen vaikuta hinta, eikä terveyshaitat, joka juo niin juo, oli hinta mikä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 12:12

Niin ja eihän se hinnan nousu auta kauheasti eli jos alkoholin hinta nostettaisiin aivan kohtuuttomiin lukemiin tyyliin pieni pullo 50€ niin ihmisethän lähtisivät vain hakemaan alkoholia virosta tai muualta ulkomailta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 12:50

Eikö vanha sano että viina on aina hintansa väärti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 13:02

jos sitä jaettaisiin limaisena niin vuoden päästä kukaan ei enää tykkäisi siitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.01.2010 - 14:22

Maksakoon mitä tahansa, niin ne jotka juovat paljon, ostavat viimeisillä rahoillaankin ja tekevät velkaa saadaksensa lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 14:44

Vaikka maksas kuinka paljon tahansa kulutus ei putoa vaan tulee viinaa muuta kautta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 15:40

Ei auta hinnan korotus viinan juonnin kasvuun. Kasvatuksesta sekin asia olisi lähdettävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 00:22

Ei korotuket auta..vaan vievät ihmisiltä viimisetkin rahat..ovat vaikka ilman ruokaa mielummin..mistä sitten kärsii perhe jos on sellaista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 01:22

Avomiehen työkaveri kertoi jokin aika sitten, että vodkan hinta oli noussut Venäjällä eurosta kahteen euroon ja kansa oli noussut barrikaadeille.

Suomalaisten alkoholikulttuuri on niin vääristynyt, ettei sitä hintojen pompottelulla muuteta. Alkkis ostaa jos on ostaakseen, vaikka siihen menisi lasten ruokarahat. Mun puolestani kaksinkertaistakoon. Ehkä se vähentäisi viikonloppujuontia ja niitä satunnaisia viinipullollisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:44

Kuinkahan monta kertaa sitä on viimeisen 10 vuoden aikana korotettu ja laskettu, siis sitä veroa. Silloin kun täällä on halpaa niin jonotetaan alkossa ja sitten kun on muualla halpaa niin haetaan ulkomailta.
Saksassa maksoi 24 tölkin salkku vuosi sitten 4.99e ja sama merkki oli Suomessa 19.99e. Joten kun pakettiautolla sinne menee niin matkan hinnan säästää aika nopeasti. Omaan käyttöön sitä olutta saa tuoda ilman tullia vaikka kuinka paljon - mikä sitten katsotaan omaksi käytöksi on usein varsin suhteellista mutta useita kymmeniä laatikoita on kuitenkin saanut tuoda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.01.2010 - 20:42

Niin kauan kuin rajat Itänaapureihin on auki ja tuonti sallittua, ei hinnankorotuksilla ole merkitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 10:24

Löytyy paljon ihmisiä joilla on aikaa juoda viinaa ja hinta ei paina vaassa paljoa.