Metrin halkoja myydään...

...täällä on esim. kaupoissa ilmoituksia että myydään metrin halkoja,
kuka niitä ostaa pientaloihin yleensä kun nykyajan halkokauppiaat
myyvät puunsa noin 50-60 cm tai 30 cm. Olisi iso savotta ostaa metrin
halkoja, sahata ne ja pilkoa sitten. Mihin yleensä metrin koivuhalkoja
nykyään käytetään kun ne eivät hinnaltakaan ole edullisempia kuin lyhyemmät.
Täällä meilläpäin maksaa 60 cm koivuklapi noin 19-30 euro kuutiolta kotiin
tuotuna ja ne ovat tosi hyviä, miten muualla Suomea on tilanne.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 11:41

Manne näki pahan painajaisunen ja hikos nukkuessaan. Muori aamulla kyseli että miks niin yöllä hikosit? Näin unen että huolto toi halot pitkänä pihaan.

Eipä ole tullut klapeja ostettua mutta tehty on talven tarpeet.

Lisätty: 09.01.2010 - 12:15

Tuosta linkistä löytyy teidän alueenne klapit myös;
www.mottinetti.fi/modules/sy...mp;C=39494

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 11:17

Kyllä käyvät kaupaksi metrihalotkin,kun polttopuu on suomessa tiukalla,ja jopparit myyvät espanjaan halkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 11:45

Ykköset lehdessä ilmoitus:
Jalasjärvellä myytävänä kuvia koivuklapeja heittokuutio 35€.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 12:15

Ilmeisesti ne ovat tarkoitettu lämmitykseen käytettäväksi. Meilläkin oli vielä pari vuotta sitten puulämmitteinen pannu. Sinne tungettiin pari kertaa päivässä n1m mittaisia halkoja ja muuta roinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 14:46

Joo minäkin ostan valmiit pilkkeet sillä ei niitä kehtaa ja kun joutuisi käsipelin takemään niin ennemmin myyn yhtiölle pystyyn puut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 10:35

Meille tuodaan pihaan peräkärryllinen 33 cm sekapuuta vajaa 3 kuutiota, 75 euroo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:34

Entinen tuttava osti aina pari mottia/kuutiota puita ja ne tuli joka kerta metrin mittaisina. Puiden toimittaja kysyi joskus että haluaako ne pienempänä mutta metri kävi hänelle hyvin sillä halusi itse sahata siitä juuri sopivan kokoisia. Tarvitsi joskus isompia ja joskus pienempiä, työtön viriili ihminen joka halusi myös liikuntaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.01.2010 - 20:41

Ehkä vielä peruja leivinuunien ajoilta. Mutta käteväähän se on, siitä saa sitten pätkiä tarvittavan mittaisiksi. Meille tulee 30 cm koivuklapit.