Oletko joutunut koskaan sulattamaan vesijohtoputkia?

Mie olen ollut mukana tälläisessä operaatiossa,se kesti useita tunteja,kun kaasutöhöllä sulatimme lädekaivosta lähtevää vesiputkea auki.Välillä piti käydä sisällä lämmittelemässä ja vaihtamassa kuivaa lapasta käteen,olimme tehneet tätä hommaa jo monta tuntia,niin sanoin miehelleni ,et en enää jaksa ja lähden sisälle,niin ihme ja kumma,putki poksahtikin auki.Voi sitä riemua,sitkeys palkittiin.kannatti yrittää,vaikka kuinka otti päähän.

Avainsanat: putket sulaksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 12:34

Lapsuudenkodissa lähes jokatalvinen homma.
Tosin katsoin lähinnä päältä, kun höyryä lykättiin putkeen. Minun tehtäväni oli sulkea hana, kun putki suli.

Kysyjän kommentti

Kovaa hommaa vesijohtoputken sulatus.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 11:54

Ei ole tarvinnut sulatella, on sen verran hyvin aikoinaan laitettu
eristeet. Kissaäitille sanoisin että kun hänellä on tuommoinen systeemi
niin vettä kannattaisi laskea pakkasilla vaikka hieman niin kierto olisi vedessä,
silloin se ei jäädy putkistoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 22:16

En itse, mutta onneksi on isä :)
Sai tänään sulatettua putket, ja nyt tulee taas lämmintä vettä.
Toissapäivänä ei tullut vettä ollenkaan, eilen tuli mutta jääkylmää (jolla pesin hiukset, oli virkistävä kokemus, suosittelen!)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 10:38

Mökillä aiemmin lähes joka talvi. Nyt on mökillä vesi katkaistu talveksi ja vesimittari irroitettu ja tuotu kaupunkiin kunnanisäntien luvalla. Jotain häikkiä aina keväällä löytyy, mutta ne korjaillaan. Uusia hanoja ym liittimiä tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 13:24

Pari vuotta sitten Lahdessa olevassa omakotitalossa. Eihän siinä voinnut muuta tehdä kuin viedä lämmittimen sinne kellariin jossa jäätyneet putket olivat. Oli kerinnyt jäätyä niin pahasti että se vesimittarikellokin oli haljennut, sitä ei saa itse vaihtaa vaan piti pyytää vesilaitoksen miehet vaihtamaan. Sen jälkeen talossa on tehty perusteelliset eristykset joten tuo lienee siellä jo historiaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 18:00

Kyllä! Lapsuudenkodissani tulivat tutuksi monen sortin kuumailmapuhaltimet sun muut vempeleet, kun jäätyneitä putkia sulattelimme. Joskus vielä nykyäänkin meinaan vanhalla muistilla jättää yöksi hanat hiljaa lirittämään oikein kovilla pakkasilla, vaikka rivitalossa asumme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.01.2010 - 20:39

Kahtena talvena sitä piti puhaltaa ja puhkua. Sitten laitettiin kunnon eristeet ja siirtelimme hieman putkien paikkoja, niin siihen jäi. Hyvin on virrannut läpi kesät ja talvet tuo vesi.