Mitä neuvoja annatte??Nuori ihminen ostaa asunnon,ja velat päällä..sen jälkeen tulee lomautukset töistä??

Ja rahat ei riitä jukulauta..niinkuin lauloi IRVIN aikanaan..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 00:32

Eihän pelkkä lomautus maata heti kaada, jos pääsee ansiosidonnaiselle, ellei sitten ole laskenut budjettia liian tiukoille, eli ei ottanut sitäkin mahdollisuutta huomioon.
Jos ei muuta niin asunto heti vuokralle tai myyntiin sitten kun hinnat lähtee nousemaan, jotta saa ehkä omansa pois. Kokeilee sitten uudestaan joskus taas.
Valitan, ikävä takaisku jokatapauksessa, mutta kun nykynuorilla on niin hirveä kiire saada heti kaikki huippukuntoon, ennen asuttiin pitkään omakotitalojen yläkerrassa vuokralaisina, oli ulkohuusit ja kantovesi, siellä sitten säästettiin vuosia alkupääomaa.
Mutta mutta, se oli silloin se. Eipä sitä osaa toisia neuvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2010 - 03:15

^ Tuon lukeminen tuntui aika pahalta. Emmä ole ahne, vaikka mä haluankin oman kodin. Me ollaan eri sukupolvea, me ollaan eletty koko ajan ihan eri maailmassa. Elämä maksaa enemmän tänä päivänä, ei me oikeasti pystytä vaan säästämällä säästämään sellaisia summia. Eihän esimerkiksi opintotuki riitä elämiseen tänä päivänä yhtään samalla lailla, kuin minun vanhempieni ollessa mun ikäisiä. Meillä on mahdollisuus ottaa lainaa ja sitä markkinoidaan meille, joten miksi siihen ei tarttuisi. Niin paljon tuo viis- kuuskymppisten sukupolvi paasaa siitä, että heidän nuoruudessaan hiihdettiin kesät talvet ja ylitöitä tehtiin 40 tuntia vuorokaudessa, että saatiin lapsille vaatteet jne. Jos ja kun se kerran oli rankkaa, miksi sitä haluaa omille lapsilleen. Olen aistinut omissa appivanhemmissani niin vahvan katkeruuden siitä, että me tavallaan voimme nauttia elämästämme, kun heillä kävi "vahinko" ja piti mennä naimisiin ja ruveta töihin hetimmiten.

Tää nuoripari osti puolitoista vuotta sitten uuden auton autolainan turvin ja jo silloin kysyttiin, että saako lainaeriä muutettua, jos tulee tiukka paikka. Lyhennysvapaita kuukausia saa ja itse summaakin saa muutettua, jos sellainen tarve tulee. Kukaan odota, että ihmiset syö ruohoa ja maksaa saman summan kuin ennenkin, koska sellainen paperi on joskus tullut tehtyä.
Ilmeisesti me joudumme samalla asialla vierailemaan pankissa ensi kuussa, jos avomies saa lapun kouraan. Kuitenkin sillä asenteella, että töihin palataan heti, kun tilauksia taas on ja muita töitä haetaan jatkuvasti. Ei meidän elämä toisaalta siihenkään kaadu, jos auto jouduttaisiin myymään, mutta omasta kodista en ihan hevillä luopuisi. Myisin vaikka vaatteet päältäni, ettei siihen tarvitsisi mennä.

Lisätty: 09.01.2010 - 04:38

Nykyisillä koroilla pitäisi muuten työttömänkin kyetä maksamaan pelkät korot, kunnes pääsee pahimpien aikojen yli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 08:33

Jos lomautus iski niin pankki joustaa varmasti lyhennyksissä ja pelkät korot hoitaa.Ja onhan se sosiaalihuolto josta vois kysellä tilapäistä apua tiukassa tilanteessa.Eihän se ota jos ei annakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 09:10

pankkiin nyt ekaks ja kysyyn, josko vois maksaa vain korot ja sopia sitten muidenkin laskuja lähettäneiden tahojenkans, et voisivatko järjestää maksu suorituksia pienemmiksi eriksi....toivottavasti he saavat asiat lutviintumaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 10:22

Nyt pistit pahan kysymyksen.Tässä asiassa toivon pankilta ymmärtämistä ja joustavuutta.Sosiaalitoimiston voi unohtaa,eivät ota kantaa pankkivelkaan,kysytty on ,kun mieheni lomautettiin,eivät auta,kun emme ole somaleita.Pankki kyllä ymmärsi,oli vain korkea kynnys sinne mennä,mutta kannatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.01.2010 - 20:29

Kylläpä kävi ikävästi. Jos ei ole kamalan pitkästä lomautuksesta kysymys, niin pankin kanssa neuvottelemaan. Ja samanaikaisesti uutta työpaikkaa etsimään - vaikka tilapäistä kunnes lomautukset on ohitse. Asioilla on tapana järjestyä.