Mitä loruja muistat lapsuudestasi?

Avainsanat: lapsuus lorut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2010 - 19:06

Aaluette, aaluette
Pikepikepusse, pikepikepusse
Aalu aalu aalu ee, aalu aalu aalu ee
Fillarin satula, fillarin satula
Kaasupoljin, kaasupoljin
Ylipitkä viineri, ylipitkä viineri
Ei tuu mittään, ei tuu mittään
Täytyy laulaa lujempaa

Kysyjän kommentti

Kiitos. Minulle olikin ihan outo loru. Ja sopiva kun harrastan laulamista. =).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.01.2010 - 17:54

En yhtikäs mitään tällä hetkellä. Joissain yhteyksissä tulee joitan pihaleikkeihin kuuluvia loruja mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 17:58

Paljonkin, mutta tässä muutamia mitä ensimmäiseksi tulee mieleen:
"Missä on peukalo, missä on peukalo? Täällähän minä"..jne.
"Tanssi mun vauvani, tanssi ja kiiku. Eihän ne töppöset vanhana liiku"...jne.
"Harakka huttua keittää. Hännällänsä hämmentää, käyttää sulkakämmentään ja suolat joukkoon heittää"...
"Körö, körö kirkkoon. Papin muorin penkkiin. Ruskealla ruunalla, valkealla varsalla, kirjavalla kissalla, kolipäällä koiralla. Kopsis, kopsis, kops".
"A, B, C kissa kävelee. Tikapuita pitkin taivaaseen".....ja paljon muita.

Lähteet:
omasta muistista lapsuudessa opittua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 18:53

"Vedetään nuottaa, saadaan kaloja.... "
kirjoitusasusta en tiiä " Ismi kudaa, pyhä kallis maa, mer meikkel kakkara kurnauskis..."
"Hospoti pom luijjaa..."""

Kaikkee ei vaan muista... isovanhemmat noita loruja lausuivat....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 19:23

Abc kissa kävelee, tikapuita pitkin taivaaseen jne...

Onhan noita vaikka miten paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 19:30

"Entten tentten teelika mentten,hissun kissun vaapula vissun.." jne.
"Älä tule huono kakku, tule hyvä kakku."
"Apina kapina kiipes puuhun, putosi sieltä poliisin suuhun Poliisi luuli makkaraksi ja puraisi palan pois."
"Auto ajoi kilparataa. Mittari näytti kahtasataa. Yksi pyörä putosi pelistä pois."
"Silmä silmä .nenä, suu, käsi, käsi, napa mikäs muu"
"Teen teen tattusia, leivon leivon leipäsiä, työnnän uunin, nakkaan suuhun, nam nam"
"Pappi, lukkari, talonpoika, kuppari,rikas, rakas, köyhä, varas." (luettiin yllä olleen vaatteiden nappeja lasketaessa ja se kertoi mikä tuli isona.)
Tässä muutamia loruja joita minä muistan ja joita ei vielä kukaan ole kertoillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 19:44

Kerran kierrän orren ympäri, S:än pistän taskuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 23:04

Kun mentiin uimaan ja oli kylmää vettä sanottiin.. yy kaa koo äiti sanoi älä istu...isä sano istu vaan..ja niin uskalsi kastella itsensä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 01:00

tämä hokema liittyi leikkiin. piti vastata naama peruslukemilla vaikka mitä kysyttiin: ei, juu, vaarinhousut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 12:38

Onhan niitä useita, mutta ihan ensin tuli tuo mieleen;
"Liru laru loru, moni turha poru
ratki riidaksi muuttuu.
Löpö löpö löpö, se on ihan höpö,
joka leikistä suuttuu..."
Tuohon loruun on varmaan lähemmäs 100 säkeistöä olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2010 - 18:05

Körö-körö kirkkoon, pappilanmuorin penkkiin...
Entten tentten...
Auto ajoi kilparataa,mittari näytti kahtasataa...