Onko nyt Suomessa normaali talvi?

Onkohan ilmastohörhöt nyt uusissa aatoksissaan kun pakkanen puree
ja nipistää. Mitähän hauskaan ne keksii seuraavaksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2010 - 16:22

Sitten on normaali, jos edes kuukauden kestää tämä viileämpi jakso.
Maa saa näkyä vasta maaliskuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2010 - 14:18

Kyllä tämä tuntuu entisajan talvelta,en muista milloin meillä olisi ollut näinpaljon lunta ja näin pitkia pakkasia.kuitenkin ilmaston muutos on totta,haluttiin tai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 14:44

On kerrankin Wanhan hyvänajan talvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 14:54

kaunista on kun on lunta.
Ei vielä liiaksi pakkaset haitanneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 15:04

no normeist en mittää tier, mut viimex oli 03 näin kylmää .. nythän nämä immeiset jotka ilmoista niin paljon höpiää (viisaat tutkijii ) , niin he ovatkin sitä mielt, et kyse onkin ilmaston muutoksesta vaiks ite olen sitä mieltä, et kyl tämä on aikast normaalia ollut kauta aikain.. välil kylmä talvi ja välil lauhempi .. näihän se homma etenee ...

Lähteet:
oma muistikuva talvist ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 16:11

Eikös tämä ole niitä lapsuusajan talvia vai mahtaneeko se vaan tuntua että silloin oli pakkasta ja paljon lunta ja kesällä aurinkoista ja lämmintä ukkoskuuroineen harvoine sadepäivineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.01.2010 - 16:43

Hyvin kotoisalta ainakin tuntui kun tuuppasin tuolla reilun parinkymmenen asteen pakkasessa lumia kasaan. Mielessä häivähti muistikuva että ihan kuin olisin tehnyt viime vuonnakin niin... eli normaali taitaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.01.2010 - 17:43

Mahtuu sitä poikkeuksia ilmaston muutokseenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 18:02

Onhan tämä semmoinen"normaalitalvi" mitä ne ennen oli mutta tosiasia ilmaston lämpeneminen on silti ja noilla napa-alueillahan se näkyy parhaiten.Tälläkin hetkellä etelänapa manner sulaa ennen näkemätöntä vauhtia.Tosin mistä sen tietää muutaman miljoonan periodilla kuinka monta kertaa niin on ennenkin tapahtunut.Voihan se olla niin,että"kourallinen"ihmisiä selviytyy ja kaikki kehitys alkaa taas alusta.Vaan eipä näin pienellä aivokapasiteetilla viitsi paljon moisia funtsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 18:04

Alkaa jo muistuttamaan vanhan ajan pakkasia. Liian kylmä on, en tykkää, en halua enkä kohta kestä, eikä mun autokaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 19:26

On.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 22:01

Kyllä tää musta normaalin talven vaatimukset täyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 08:48

Kyllä se ainakin itäsuomessa on huomannut että ilmasto lämmennyt.Tosissaan kyllä nyt on sellanen norm.talvi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 10:09

jos normaalivertaukseksi ottai lapsuuden talvet niin varmaan ollaan sinne menossa. ainakin tänään aamulla kun katselin lumenpaljoutta puissa ja pelloilla. kylmää en kestä enää kuten silloin, mutta kaikkea ei voi saada