Tupakan polttajille kysymys?

Jos poltatte esim. vuorokaudessa yhden askin valmista tupakkaa, niin
oletteko laskeneet kuinka paljon ne maksaa kuukaudessa.
Entä jos pyörittäisitte itse sätkäkoneella saman määrän, kuinka paljon
halvempaa se olisi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.01.2010 - 16:48

Kyllä olen laskenut ja aika tarkkaan, kuten kaikki muutkin kaupan menot.
Viime vuonna meni tupakkaan keskinmäärin 203 e/kk ja 2'438 e/vuosi. Josta jättiosa on tosin veroa yleishyödylliseen käyttöön. Ruokaan yms. meni 524 e/kk.
Mutta kun olen polttanut jo yli 40 vuotta, laske siitä - omakotitalon hinta ?
Näin paljon siksi, että me poltetaan molemmat. Tämä olkoon vinkkinä ja varoituksen nuorille kokeilijoille, että ei oikein kannata aloittaa pelleily vakavaksi muuttuvan asian kanssa.
Sätkätupakan hintaa ollaan juuri nostamassa huimasti (nostettu jo ?).
nimimerkki "korsteenit"

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2010 - 14:20

Ole valitettavasti vielä tupakoitsija,en lske sitä paljon siihen menee rahaa esim kuukaudessa.Olisi kauhistuttava summa,sen kuitenkin tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 15:18

nyt puutun tähän juttuu soryy .. mut tuost hinnasta ja rahan menost .. jokainen laittakoon mihin lystää , en siitä paasaa .. mut jotenkin vain särähtää korvaani ain, ku yx kamu minulle päivittelee, et ei hänel ois varaa .. mennä minnekkään , kun on työtön , eikä varaa ostaa herkkuja kissalleen , niinkuin minä hemmottelen meitin noit kahta kisulii .. mut koskaan hän ei sano , et mul ei ole varaa ostaa malboroo .. siihen on varaa, minulla taas ei, mutta kisuleita silläkin rahalla hemmottelen.. (no tämä nyt vähän täst asiat lipes , jot antteks taas.. ) niin et sitä vaan , jokainen rahoillaan tekee mitä vaan, mut ei kandee soimat toissii ja ainakas kadehtii ..ei tääl napsus tiettykään sellaissii olekkaa, muut tuol elämäs niihin törmään ain välil väkisinkin.... :) ps. itse en enään polta ..mut suon sen sille ketä niin tekee.. ei ole asiani moralisoida ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 15:30

Ei ole yhtään jäänyt säästöön vaikka olen ollut yli 12 vuotta ilman tupekkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.01.2010 - 16:40

Olen joskus laskenut ja halvemmaksi se tulee aika paljonkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 16:53

Kaverini elvisteli aikoinaan, että hänellä menee viisikymppiä kuukaudessa pelkästään tulitikkuihin, millä hän sytyttää tupakat. Markkoja sentään siihen aikaan.
Sata tupakkaa päivässä, askit paljolti ravintolasta, joten taisi mennä alakanttiin laskelma, kun osa tikuista sammahtaa, joten kolme tikkuaskia päivässä on ihan reaalinen arvio.
Tupakan hinnasta hän ei ikinä valittanut.
Harva se ilta niitä piti hakea naapurikaupungista 30 km:n päästä, kun täällä ei siihen aikaan myyty yöllä mitään.
Jos en nyt ihan väärin muista, niin taisi kerran mainita, että on tullut polttaneeksi pari, kolme tiilitaloa.
Sen jälkeen on mennyt varmaan toiset mokomat.
Itse priorisoin rahankäyttöni vähän toisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.01.2010 - 17:38

Vaikka en polttaisi ollenkaan, niin rahassa en rypisi siitä huolimatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 17:53

Monennäköistä juttua kehkeytyi.Tuo Jumppis sen kertoi...olin vuoden ilman ja rahaa paloi enemmän kuin polttaessa!Pullakahveihin sun muihin.Tuossa joku jutteli sadasta tupakasta/pvä eli viisi askia...Missähän välissä kaveri nukkuu?Laskupääni ei ole parhaita mutta tupakka palaa n.10 min.ja se kertaa 100 on tuhat minuuttia.Mitähän tekee tunneissa?No jaa,kai siinä ehtii muutaman tunnin nukkuakin mutta hereillä ollessa kaveri sauhuttaa taukoamatta.Kotioloissa vedän sätkää kun se on parempaa mutta"ihmisten ilmoilla"tuohipäitä.Sätkätupakka ottaa koko ajan kiinni hinnassa valmistupakoita.Virosta saa rizlaa 50senttiä/pakkaus ja suomessa hinta 1e30senttiä.Siellä sitä myydään 25/50/100 kpl pakkauksissa ja niistä saa suomessa helposti matkan hinnan takaisin.Jaa,joku kysymyskin taisi olla mutta en enää muista kuin sen,että tupakasta oli kyse....;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 19:04

Eikös se oo ihan sama mihi ne euronsa käyttää. Tupakkiin menevä määrä ei riittäisi takapuolen pyyhkimiseen ja joku paikka haisis tai pragais ihan muuten vaan, vanhuuttaan.

Jokainen tekee omalla täpäkällään niin kuin parhaaksi näkee. Toiset laskee ja säästää ja toiset taas elävät eri viisii. Säästyy tai ei säästy... hautaan saa sukan varteen eurot mukaan, jos tuntuu, et siel lämmittää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 19:29

Törsään makeaan rahaa enemmän mitä tupakkaan, joten harkitsen vakavasti alkavani uudelleen sauhutteleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 23:10

no sätkätupakit tulevat halvemmaksi jos hankkii halvinta tupakkaa ja muuta sälää. Sätkätupakasta saat n60 röökiä taiteltua jos yksikään ei mene pieleen. Voihan sitä poltella esim 3maxi askin viikkotahdillakin. Ei siinä oikeastaan tarvitsisi kuin päivässä n 10 röökiä. Aamusauhut ja sitten pitkin päivää ja iltaa parin tunnin välein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.01.2010 - 10:12

olen kyllä laskenut jossain vaiheessa tuprutteluani. ei nyt ihan puolet halvempaa mutta sinnepäin. tietysti - paperi on kallista, jos sen roudaa vaikka virosta niin säästää taas enemmän. vaikka en harrasta viina / tupakka rallia lahden yli, käytän kyllä tilaisuuden jos sellainen tulee.
kallista on perkele -mutta menee ne rahat ny johki aina. yhtään ei ole säästöön jääny. ja jokanen kärsiköön ite jos sauhuttelee rahansa - sitten pitää säästää kauemmin johki muuhun (kö? )

taidan mennä röökille ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 21:25

Äiti sano, lapset polttakaa tupakkaa ,älkää joko viinaa.Isä sano, jokaa viinaa älkää polttako tupakkaa.Kyllä oli ihmettelemistä pienillä....