Luotatteko optikon näöntarkastukseen??kun joutuu uusimaan silmälasit..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 19:38

Tähän asti olen luottanut ja hyvät ikkunat saanut,mutta kyllä silmälääkärin tarkastus on ajoitain tarpeellinen.Tänään juuri soittelin mutta kun täällä tuosta jonoa riittää kehoitti ottamaan yhteyttä ens viikon loppupuolella.Kouvolassa olis, mutta pitäis olla kuski kun tipoilla pupillit suurennetaan niin silmät on aika arat valon suhteen.

Kysyjän kommentti

Tääläkin jonoa silmälääkäriin..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.01.2010 - 18:43

Ei ole vielä silmälaseja tarvinnut hankkia, joten en tiedä kehen sitten luotan kun niiden hankinta tulee ajankohtaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 18:47

Juotin mutta nyt tuntuu että täytyis kaydä silmälääkärillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 19:00

Kyllä luotin,lasit uusittu noin kuukausi sitten,ihan on ok

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 19:13

kyl tähän asti viel olen pärjännyt hänen tutkimuksella ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 19:20

Kyllä luotan optikoihin. Silmälasit minulla on ollut jo noin 30 vuotta ja silmälääkärillä olen käynyt vain kerran, kun ylieslääkäri kehoitti mittauttamaan silmänpaineet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 20:20

Ehdottomasti luotan ja varsinkin kun optikko tarkkaan tutkittuaan huomasi jotain ja laittoi silmälääkäriin.Epäiltiin harmaakaihia ja lääkäri totesi 80% 50v olevan samoja muutoksia kuin minulla.Eli kaihi voi joskus tulla tai sitten ei.Nekin on hyvin hoidettavissa nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 21:08

Minun kyllä pitää aina käydä silmälääkärillä ja nyt iän myötä lähes vuosittain, kaikki miehet näyttää tosi hyvän näköisiltä ja nuorilta , ja perhettäkään en tunnista kuin äänestä, pullonpohja linssit kun käytössäni on, Miehelläni on vahvat lasit myös, niillä kuulemma näkee vähän puettuja naisia missä vaan, ilman klaseja ei kyllä hampaitaan löytäisi, joskus viikonloppuisin ovat häviksissä, minä kyllä kyselen minkälaiset silmälasit on viimeksi päässä ollut. heh heh, meillä tulee olemaan tosi hauskaa kun rollaattorit saadaan molemmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 21:21

Kyllähhhän olen luottanut, sillä optikolla on silmälääkäri joka tutkii ja antaa reseptin millaiset kakkulat olla pitää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 23:59

Suvussa silmänpainetautia, joten käyn aina silmälääkärillä. Haluan pitää huolta silmistäni, varmuuden vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 04:52

Juu, kyllä.
Ja varmaan siinä vaiheessa kun ei näe missä kohdin on ovenkahva,
lasien tarpeellisuuden ymmärtää sanomattakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 12:15

Luotan optikoihin. Viimeksi optikko ohjasi minut silmälääkärille, koska silmieni välinen näkökykyero oli liian suuri. Lääkäri sitten kirjoitti lasireseptin, jossa huonomman silmän linssi ei ollut niin vahva kuin olisi pitänyt. Näen siis edelleen lasit päässäkin toisella silmällä huonommin, mutta "oikeanvahvuinen" linssi olisi kuulemma aiheuttanut päänsärkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.01.2010 - 12:24

Olen aina hakenut - muutamaa poikkeusta lukuunottamatta - optikon kautta lasini.
Mikäli hän on katsonut parhaaksi lähettää silmälääkärille, niin hän tekee sen myös. Viimeksi hän huomasi veritulpan silmässäni ja passitti lääkärin pakeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2010 - 20:12

Optikot osaavat varmasti ammattinsa, mutta käyn silmälääkärillä joka kolmas vuosi. Silmät muuttuvat näin vanhemmiten aika paljon. Väärät silmälasit aiheuttavat päänsärkyä ja minulla on alkava kaihi, jota seurataan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2010 - 22:52

luotanpa hyvinkin

eilen käväsin sellaisessa, vaikutti ihan asialliselta hommalta kaikkine värkkeineen ja luklaseihin pistettiin vähän ikälisiä, muuten asiat olivat kuulemma kunnossa