Minä sain ensi vuoden arvioidun laskun sähkömaksuista, summa on päivä energiasta 989,80 ja yösähköstä 1300, 92. Täsmää kulutuksen

mukaan, mutta uutta on heidän myymänsä sähkö millä keinoin se on tuotettu, 68,7 %uusiutuvalla energialähteellä, 17,1 %ydinvoimalla ,14,2% fossiilisilla energianlähteillä ja turpeella, ja lisäksi hyötytuuliasiakkaalle myymämme sähkö on tuotettu 100% tuulisähköllä. onko muilla nyt näin hienosti kerrottu mistä kotinne laskut koostuu sähkön osalta, Turku energian on ollut pakko nöyrtyä näin.

Lisätty: 07.01.2010 - 20:07

Vesivaraaja yöllä veden lämmittää ja päivällä antaa lämpöä myös, nyt kovilla pakkasilla on päivälämpö päällä myös kun mies kotona on, töihin kun lähtee pidemmäksi aikaa niin 18 plussaa on sisälämpötila ja minä kuljen paljain varpain ja kun mies kotiin tulee niin säädöt on 22 plussaa, ja minä hikoilen.

Lisätty: 07.01.2010 - 22:49

Kokonaispintaala on 167 neliötä, kulut jaettuna on 250 € kk , ei se ole hulppeaa, sisältyy kaikki talon kustannukset, vesi , jäte ym.YÖ SIIRTO, sulake3kertaa25 a, sähköverkko.

Lisätty: 07.01.2010 - 22:59

Jumppis , asetin kirjoitukseni väärin, tarkoitan vuotta 2010 , kirje on päivätty 26122009 joka on myös väärä päivä.

Avainsanat: sähkön hinta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 20:43

Meidän 60 m2 kaukolämpöisen kerrostaloasunnon vuosikustannukset on
1'810 kWh energia=122,37e, siirto=122,61e, yht.=244,98e/vuosi.
Tyypillisen kerrostaloasukkaan vuosikäyttö on 2'000 kWh ja omakotiasukkaan 5'000 kWh. Näin kertoo Helsingin Energia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 19:18

Eipä ole noin tarkkaan kerrottu täällä. Eikö saada edes arviota vuoden kulutuksesta vaan vuoden viimeisessä laskussa tasataan,onko laskuteltu vuoden mittaan liikaa vai liian vähän. Taitaa sullakin ollasähkölämmitys, kun on tuo lasku noinkin hulppea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 19:43

Eipä ole se sähkölaskun tinen kappale on kuin lakikirjaa yrittäisi lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 22:48

Meille siirtää sähkön Fortum, perusmaksu 13,20 €/kk Siirto 2,53 c/kWh ja
yleissähkö Fortumilta myös, perusmaksu 3,95 €/kk Energia 6,24 c/kWh,
Arviokulutus vuodessa 7 700kWh tasaus lasku kerran vuoteen. Nyt mökin "lämpöparonilla" on silmä punaisena näillä keleillä.
Tehkööt sähkön millä ja missä tahansa kunhan ei hinta meillä tuosta pahemmin nouse mieluummin sais laskea. Minä en pysty kontrolloimaan mistä se energia valtakunnan verkkoon tulee. Laskuissaan ja mainoksissaan saavat kertoa mitä haluavat, sitäkän en pysty kontrolloimaan.

Sitten jos olisi omilla mailla (mitä tosin ei ole) koski ja siinä generaattori sekä johdot vain meille voisin sanoa että se on vesivoimalla tuotettua sähköä.

Lisätty: 07.01.2010 - 22:52

Joko neTuruus laskuttaa vuoden 2011 sähköt?