Harrastatko kanavatöitä?

Minä en ole vuosiin tehnyt niitä,mutta nyt kiinnostus heräsi ja aion ostaa jonkuin aiheen ja ommella,ensin teen jonkuin pienen taulun ja sitten ison neito kaivolla .Ihmisen kasvot ovat mielestäni kaikkein vaikeimmat.

Avainsanat: kanavatyö ompelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 18:07

Oih fi.wikipedia.org/wiki/Tiedos...steken.jpg

Itse asiassa en ole tehnyt kirjontatöitä ties koska. Meillä on sängyllä vanha kirjailtu viltti ja jopa keittiöpyyhkeissämme on kauniit monogrammit.

Kysyjän kommentti

Kiitos linkistäsi,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.01.2010 - 10:51

niin ovat ja sama, en ole kans sataan vuoteen sitä harrastanut .. se onkin niin tarkkaa hommaa , mut kivaa .. on minul ja tuol käsityölooras joku tekeleen alku, mut saa ollakkin, nyt vaan kutimia ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 10:57

ei ole kärsivällisyyttä kanavatöihin, liian pientä piiperrystä.
kangaspuilla on helppo louskuttaa menemään kuultokudoksia, poppanoita tai mattoja tms. enemmän mun juttuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 12:21

Minulle istuvat käteen paremmin moorrotisaha, lapio, rautakanki, naulapyssy ja näin talvella lumilinko.
Yhden kanavatyön olen kyllä tehnyt kansakoulussa. Tuli vastaan joulun alla ja on nyt ensimmäistä kertaa pöydällä, vajaa puoli vuosisataa valmistumisensa jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 12:50

Nuorena tuli tehtyä kanavatöitä..nyt on kyllä ihan unohtunnu...pitää varmaan mennä ostamaan jonkinlainen ja harjoitella....ihan taas innostui..kun kyselit...jos pystyn tekemään..näkö on todella mennyt huonoksi...se on vaan taas hankittava vahvemmat silmälasit..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 14:53

Nuorempana niitä muutaman tein, jäi se takapuoli vähän ruman näköiseksi, siirryin ryijyjen tekoon , niitä tein 4 kpl, lähinnä olen kirjaillut pöytäliinoja flammatulla langalla, pellava ja muille kankaille , serviettejä , pöytäliinoja . Ja nyt vaan napin ompelen , toisten avustamana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.01.2010 - 15:05

En harrasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.01.2010 - 17:10

Olen muutaman tehnyt, ja tekisin vielä ihan mielelläni, mutta se vaatii hyvää näköä ja vahvaa niskaa, joita kumpaakaan minulle ei enää ole. Kauniita aiheita on vaikka millä mitalla. Netistäkin löytyy vaikka mitä kun etsii. Luulen kyllä, että edes yhden yritän vielä tehdä, kun vielä jotenkin kykenen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 18:50

enpä harrastele

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.01.2010 - 20:24

En harrasta, mutta joskus olen tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.01.2010 - 08:57

Olen kyllä tehnyt muutaman vuonna yksi ja kaksi, silloin olivat muotia.